Corinas Blogg

Alla inlägg den 24 oktober 2009

Av Corina - 24 oktober 2009 18:46

Jag har under dagen provat allt, och då menar jag allt jag kunnat komma på plus de förslag jag fått från er. Det enda som har fungerat är falukorv. Det äter hon utan att protestera om man skär den i små fyrkanter. Lite köttfärs har hon också fått i sig och vatten. Inga stora mängder vatten men dock vatten. Så har hon fått medicinen såklart, gömd i falukorven som hon trotts allt äter. Just nu struntar jag i om det är nyttigt eller inte bara hon äter lite i alla fall.


Jag har kämpat med henne hela dagen så nu är jag själv totalt slut faktiskt. Kommer att somna på soffan framför Tv:n denna kväll skulle jag tro.


Jag ber om ursäkt att jag inte hunnit besöka era bloggar på ett tag men jag orkar just nu inte göra det. Jag är i alla fall hemskt tacksam över det stöd ni visar. Tack allihopa ! Återkommer på mina besök när det värsta lugnat ner sig här. Just nu är det av förklarliga skäl ganska turbulent här hos oss.

Nu hoppas jag bara att Wanilla ska tillfriskna, även om det verkar sitta långt inne. 

Av Corina - 24 oktober 2009 10:34

Det har hunnit bli lördag förmiddag och jag kämpar med Wanilla. Inget verkar fungera. Har varit och inhandlat blodpudding, inte ens det vill hon ha. På morgonen tog hon emot lite korv tillsammans med medicinen och vatten. Det är allt jag fått i henne än så länge idag. Man börjar känna sig lätt desperat faktiskt. Och helg är det dessutom. Är inte riktigt intresserad av att söka vetrinär akut, vill ha den vetrinär som påbörjat behandlingen och som är insatt i det hela.Ingen ide att anlita ny vetrinär och börja om från början tycker jag i alla fall.

Uppfödaren är dessutom borta för tillfället. Så jag får fortsätta prova att få i henne vad jag kan komma på.

Ska testa lite köttfärs senare idag så får vi se, jag kan ju inte mera än prova i alla fall.


Återkommer. 

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards