Corinas Blogg

Alla inlägg den 29 oktober 2009

Av Corina - 29 oktober 2009 17:39

Jag har nog glömt att upplysa om att Wanilla fått näringslösning redan, utan märkbart resultat även det. Visserligen inte inlagd hos vetrinär utan här hemma under uppsikt. Uppfödaren har kunskap i detta och fick med sig utrustningen från vetrinären.

Detta var för två dagar sedan, jag talade nog kanske inte om detta. Det har varit så mycket runt allt detta att vissa saker nog fallit bort. Ledsen för det. 

Av den anledningen är jag tveksam till ytterligare insatser just nu. Ger vätskeersättning via en spruta direkt i munnen med jämna mellanrum under dagen nu men.........


Läget är för övrigt oförändrat.

Av Corina - 29 oktober 2009 08:01

Bloggen handlar mest om Wanilla just nu. Inte underligt faktiskt.


Morgonen startade väl som vanligt. Maken steg upp först. Iväg efter tidningen. Tog med Wanilla som vanligt. Idag följde hon honom nästan ända till postlådan vilket är en promenad på  cirka 200 meter. Ett framsteg ? Hon har inte lämnat gården de senaste dagarna nämligen. Hon har stannat utanför bron på gräsmattan tidigare dagar denna vecka.

När jag druckit kaffe och läst tidningen var det dags för Wanillas medicin, tre olika sorter, en massa tabletter att tvinga i henne. Men jag börjar bli ganska bra på att göra pinan kort i det fallet och jag tror även Wanilla har funnit sig i denna ritual. Jag känner mig som en skurk dessa gånger Rynkar på näsan. Men jag försöker intala mig att det är för hennes bästa. Erbjuder henne mat också vilket jag gör flera gånger per dag. Men samma nedslående resultat. Hon vägrar i sten Rynkar på näsan. Lockar och pockar men icke sa nicke. Hon viker undan och till slut går hon resolut undan. Vatten dricker hon i alla fall som tidigare.

Beslutar att ta ett prat med uppfödaren imorgon. Hon har fått tredje dosen med det nya preparatet idag. Under helgen borde detta ge någon form av resultat tycker jag, om det nu ska ge något resultat.

Jag beslutar mig för att kämpa över helgen i alla fall. På måndag får vi fatta nytt beslut om hur vi ska göra. Allt hänger ju på Wanilla nu. Vi fortsätter att hoppas och erbjuda henne olika godsaker som jag vet att hon egentligen älskar.


Idag får jag hem mera material till smycken. Måste ha något för händerna för att skingra funderingarna lite. Ska bli spännande. Blir kanske halsband i eftermiddag, med magnetisk hematit.


  

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards