Corinas Blogg

Alla inlägg under maj 2008

Av Corina - 30 maj 2008 16:56

Slutade röka den 2 Maj och fortfarande har jag inte rökt sedan det datumet.Känns verkligen bra fast nog kan jag känna röksuget ibland fortfarande i vissa situationer.Men hittills har jag lyckats avhålla mig från rökningen.

Ikväll ska vi grilla med svågern är det meningen.Blir en god sallad till och potatisgratäng.Som dryck lite öl och kanske lite vin också.Snart dags att sätta igång elden,vi grillar genom att först elda ved och sedan lägga vanligt kol sedan det brunnit ett tag.Perfekt grillning blir det då.Kräver lite mera planering än att bara använda kol.

Har fotograferat en massa både idag och igår.Så småningom ska ni få ta del av fotona naturligtvis men just nu har jag inte riktigt tid.Hoppas ni alla där ute får en härlig fredag kväll.Jag har tänkt göra mitt bästa för att få det i alla fall ! Kram på er !

Av Corina - 29 maj 2008 17:26

Idag blir det en fotoblogg för min del.Trodde inte jag skulle hinna men helt plötsligt blev det lite tid över.Håll till godo!

Av Corina - 28 maj 2008 21:51

Vet inte vart tiden tar vägen just nu.Har jobbat tre dagar och ikväll har jag varit på föräldramöte på skolan.Lite information inför dotterns skolstart i augusti var det.

Sedan har jag sett på tv, Lost har vi kikat på.


Nu är det snart dags för sängen.Jag får återkomma under morgondagen då jag är ledig.Kanske blir det lite mera tid över då.Men innan jag lägger mig ska Wanilla ut på en kort kissrunda.

Av Corina - 26 maj 2008 21:43

Så var det ny dag och ny vecka igen.Dagen är förresten snart slut dessutom.Har inte haft tid tidigare denna dag.

Jobbat hela dagen,8 till 17.Man är rätt mör när man äntligen kommer hem.Efter maten hamnade jag en stund i fotöljen med en bok och en kopp kaffe.När kaffet var slut hamnade jag vid datorn och mitt Psp för att slutföra kort till två som ska sluta på jobbet.Måste ha dom färdiga innan torsdag nämligen då det ska avtackas.Tar sin lilla tid det där arbetet med att tillverka personliga kort.Men det är roligt när man lyckas få dom riktigt personliga och det har jag lyckats med denna gång....också:)

Nu har jag suttit och sett fotboll ett tag och fått en kopp te också.


Både Viktor och Alma kom ner från vinden och kunde inte somna.Nu ligger Alma i soffan och sover och Viktor ligger i min säng och sover.Får göra någon form av omgruppering för att jag och maken ska få sova också:)Skulle tro att maken får ta med sig Alma upp och sova uppe medan jag sover här nere tillsammans med Viktor.Alma är än så länge lättare att flytta på i sovande tillstånd.


Wanilla mår bara bra.Lite mera orolig sedan hon kom hem igen har hon varit men det blir bättre för varje dag som går.Äter bara bra men än är det en bit kvar till hennes normalvikt måste jag ju säga.Hon är otroligt mager och pälsen faller av som bäst just nu.Snabeldraken får jobba flitigt här hemma i dessa dagar.Men det är härligt att mötas av en glad hund när man kommer hem från jobbet igen ! Och det är verkligen kul att åter igen ha en promenadkompis med fart i benen.

Har inte hunnit besöka valparna något sedan vi fick hem Wanilla.Jobb och andra aktiviteter har hindrat detta.Men vi hinner nog besöka valparna fler gånger innan dom flyttar till sina nya hem och tiken stannar ju hos uppfödaren så henne hinner vi verkligen träffa fler gånger:) Ska bli spännande att följa hennes utveckling!


Nä nu börjar det snart vara dags för sängen för min del efter en lång dag.Önskar er alla en god natt !

Av Corina - 25 maj 2008 09:47

Så var det morsdag igen.För min del betyder det inget speciellt faktiskt.Men vi ska besöka min mor idag i alla fall.Dottern skippar ett kalas idag för att hon tyckte att besök hos mormor var viktigare.Blir nog mormor glad att höra tror jag.


Satt och såg melodifestivalen igår kväll och jag begriper inte varför jag gör det egentligen.Visst finns det hyfsade melodier men inget jag fastnade för i alla fall,inte ens vår egen faktiskt.Charlotte ser ut som en barbiedocka tycker jag,synnerligen plastig och konstlad.

Fast å andra sidan är det ett jippo som man kan följa utan att anstränga sig nämvärt:) Men för min del kan dom lägga ner alltihopa,jag skulle då inte sörja över det.


Ute skiner solen i alla fall och det är inte minusgrader.Blev ingen morgontur för min del idag.Dels skulle jag duscha och dottern skulle ha håret flätat.Massor med små flätor skulle hon ha och det tar sin tid att göra detta.Så husse fick gå själv idag med Wanilla.Nu ligger Wanilla ute i skuggan vid vår bro,hon ville inte komma in:)


Önskar er alla en fortsatt härlig Söndag !

Av Corina - 24 maj 2008 16:53

Så har man varit rökfri tre veckor.


Idag har vi varit hemmavid hela dagen.Ute har solen lyst och det har varit ovanligt varmt.Maken,jag och Wanilla tog en ordentlig morgonpromenad idag.Naturligtvis var kameran med.Så nu finns nya bilder på hemsidan,fotografier 3.


Huset fullt med barn har det också varit.Ett tag var dom sex ungar här.Just nu är dom fyra och inom en snar framtid kommer dom att vara tre.Men det är härligt med barn i huset !


Wanilla mår bara bra och verkar må fint av att få vara här hemma i lugn och ro.Och det är en härlig fart på henne när man är ute.


Imorgon blir det att besöka min mor eftersom det är morsdag.Och ikväll hade jag tänkt se på tv,melodifestivalen tillsammans med ett glas vitt:) Maken ska på fest med hemvärnet denna kväll.Får se ur sen han blir.  

Av Corina - 22 maj 2008 21:01

En sån där vanlig dag på jobbet har det varit.Slutade kl 17 idag.Ganska lång dag när man börjar kl 7. Man är ganska så less när dagen går mot sitt slut.


Hemma möttes jag av två glada barn, en matlagande make och en superglad Wanilla.Wanilla var jag tvungen att gå ut å busa med en stund genast jag kom hem för att hon skulle lugna ner sig:)

Efter maten fick Wanilla som vanligt sin mat blandat med en smakbit av vår mat också som idag bestod av tunnpannkaka som hon älskar.Maten försvann i ett nafs,hon formligen andades in sin mat:)


Sedan har jag inte gjort någon speciellt faktiskt.Satte mig i en fotölj och läste efter middagen.

Maken hade putsat fönster idag.Wow man kan se ut igen*S*


Imorgon bitti är det inplanerat en långis med Wanilla i skogen.Såklart ska kameran med.Längtar redan!


Några nya foton får ni ta del av idag också!

Önskar er alla en fortsatt härlig kväll.

Av Corina - 21 maj 2008 21:50

Går fortfarande bra att inte röka.

Fick denna gåva från Heidi för mitt rökstopp.Sporrar att fortsätta som ickerökare!

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards