Corinas Blogg

Alla inlägg under oktober 2007

Av Corina - 31 oktober 2007 13:33

återvände min man ialla fall.Hade fått tag på delar till bilen på skroten.Nya hade kostat oss 3000 kr och det är väl vad bilen egentligen är värd:)

Nu har han påbörjat arbetet med att få dit delarna.Kan ju ta sin tid.Blir ju fort mörkt ute den här årstiden.Jag hoppas det ska gå bra i alla fall för båda bilarna behövs!

Tog en promenad tillsammans med barnen och Wanilla mitt på dagen.Tog lite foton men måste kolla igenom dom innan dom ska visas.Dom dyker kanske upp så småningom,antingen på hemsidan eller här i bloggen.

Roligt hade vi  i alla fall på promenaden alla fyra:)


Här kommer då lite kort från promenaden med barn och hund!

Av Corina - 31 oktober 2007 10:07

i Oktober skriver vi idag då.Tiden rusar fram !


En av våra bilar har bestämt sig för att vara trasig.Lite av kris för vår del då vi behöver två bilar.Denna veckan går det bra med en bil men nästa måste vi ha tillgång till två.Så maken jagar reservdelar denna dag.Egentligen borde vi byta ut bilen men vi är inte miljonärer så vi måste få igång den och få den att fungera ett tag till.En baksida att bo som vi gör....fast fördelarna överväger faktiskt att bo där vi bor:)


I eftermiddag kommer min bror med familj på besök.En liten snabbvisit innan dom återvänder ner till Bollebygd igen.Sedan kan det nog dröja ett bra tag tills vi ses igen.


Min dag kommer att som vanligt bestå av lite städning och tvätt.Någon till promenad blir det nog också.Kanske fler foton också.Har lagt in morgonens foton på min hemsida redan,sista uppdateringen i oktober.....kanske.För imorgon är det November.

Av Corina - 29 oktober 2007 10:31

vaken igen under natten.Men nu berodde det nog på blåsten.Stormade nästan.Strömmen for mitt i natten.Kom tillbaka vid tretiden och då vaknade jag av att skrivaren spökade:)

Vaknade med huvudvärk och ont i nacken.Insåg ganska snabbt att denna dag skulle jag inte vara någon tillgång på jobbet.Stannade med andra ord hemma.Startade dagen med alvedon.

Men Wanilla behövde sin runda även om matte inte är pigg.Och övriga familjen har inte kommit hem ännu.Så det var bara att kravla sig ut fast lite frisk luft kan ju vara bra mot det mesta.Tänkte mig en lite kortare variant på promenad men det blev inte riktigt så.

Lufsade på i maklig takt med Wanilla lös....det är hon för det mesta eftersom vi bor så bra till.Helt plötsligt får hunden totalfnatt:)Med näsan i backen bär det av i en väldig fart.Något har verkligen fångat hennes intresse!För mig är det bara att ge mig av åt samma håll för hund*** är totalt döv.

Efter en stund inser jag vad som fångat hennes intresse för jag nästan krockar med en räv.Räven blir nog lika snopen som jag:) Hinner tyvärr inte få något foto på räven vilket retar mig lite.Räven försvinner i alla fall och Wanilla kommer glatt traskande tillbaka till mig igen.Så kan vi återuppta promenaden och nu bär det av hemåt igen.

Hann dock se att räven var frisk,ingen skabbräv tack och lov!

Resten av promenaden blir lugn och behaglig som vanligt.Tror Wanilla fått rusa av sig ordentligt och hon var nog aldrig riktigt nära räven,hon råkade bara hitta spåren.Räven är betydligt listigare än Wanilla och hon är ingen jakthund även om hon spårar med glädje.Kanske skulle satsa på spår i alla fall?


Av Corina - 28 oktober 2007 06:29

varit lögn att sova denna natt! Jag har vridit och vänt mig hela natten.Om det då beror på att jag är ensam eller något annat vete katten.Jag brukar inte ha svårt att sova när jag är ensam.Till slut ger man ju upp så kl 5 steg jag upp.

Nu har jag ont i nacken dessutom kan knappt vrida huvudet.Nåja,det som inte dödar det härdar som min morfar brukade säga.

Det fortsätter att blåsa här hos oss.Verkar som om vi har hela Sveriges luft här hos oss idag:) 

Igår kväll gjorde jag upp en brasa i öppenspisen,hällde upp ett glas öl och tog fram godiset jag köpt.Sedan letade jag fram en kanal som visar engelska deckare.Så satte jag mig tillrätta och kikade på detta tills jag trodde jag var trött och gick å lade mig.Men som sagt John Blund hoppade över mig igår kväll:)

Gruvar lite för att gå långis med Wanilla i blåsten men jag vet ju hur det blir om jag inte gör det.Hon går inte att ha inne.Så när det ljusnat ute blir det en långis i alla fall.Tills dess fortsätter jag med mitt kaffe och korsordet i lördagens dagstidning.

Av Corina - 27 oktober 2007 11:49

har det då blivit. Redan halv åtta åkte min övriga familj upp till Sorsele och lämnade mig ensam tillsammans med Wanilla.Och jag måste medge att det är ganska tyst här hemma:) Jag är ju inte van vid att det är tyst kan man lugnt säga.

Tog en ordentlig promenad med Wanilla och kamera på morgonen.Vädret var grått och blåsigt.En blåsdag som Nalle Puh skulle ha sagt:)Blev inte så värst bra foton men jag la ut några på hemsidan i alla fall,mest på Wanilla idag.Ska nog på ny prommis snart och tar kameran med mig.Man vet aldrig när man hittar något trevligt att fota:)

Tvättar gör jag i min ensamhet.Det kan jag inte hoppa över.Men för övrigt ska jag försöka njuta av stillheten.Det är inte lätt när man inte är van att få någon ensamhetstid.Man reagerar negativt på att det är så tyst.Inga barn som stojar runt här som vanligt och pratar och frågar om allt:)


Mamma ringde på morgonen.Familjen hade gjort ett stop hos henne i Strycksele innan de for vidare mot Sorsele.Som vanligt tyckte hon det var kul även om besöket blev som snabbast.Dom fikade i alla fall med henne.


Min lillebror är i Umeå just nu.Ska vara här uppe hela nästa vecka eftersom barnen har höst lov.Dom lär väl dyka upp här så småningom.Hoppas det blir när övriga familjen kommit hem igen.Annars blir det ju trist för barnen deras som säkert räknat med att mina ska vara hemma:) 

Av Corina - 26 oktober 2007 10:10

igen då.

Ledig hela helgen.Maken och barnen ska bort som jag berättade igår.

Idag ska jag ner å handla.Visserligen ska jag vara ensam i helgen men jag måste ju äta i alla fall:)

Så ska jag försöka hitta en mask till sonen innan måndag då han ska på fest hos en kompis,halloweenfest var det.


För övrigt så kommer nog denna dag att bli ganska lika mina övriga dagar.Hemmet måste få sig en ansiktslyftning,framförallt golven.


Annars går mina tankar till en nätvän som miste sin son i tisdags.Tänker på henne och hoppas hon ska komma genom sin sorg.Man räknar ju inte med att ens barn ska gå före en själv.Himlen har fått ännu en ängel!

Det

Av Corina - 25 oktober 2007 11:20

sega fortsätter men det ska ju lösas till veckan så man får härda ut.

Jag börjar jobba kl 16 idag så här hemma blir det inte mycket gjort idag.Jag passar på att ta det lilla lugna.

Morgonpromenaden blev dryga timmen lång.Wanilla hittade som vanligt varenda surhål som finns på promenaden.Och det sammlas en del smuts i en bernerpäls för den som inte vet:)

Maken och barnen åker bort i helgen så jag och Wanilla får rå oss själva.Ser jag fram emot,jösses vad mysigt vi ska ha det:)Blir många långa promenader med Wanilla och min kamera.Hoppas på hyfsat väder.

Av Corina - 24 oktober 2007 13:58

denna vecka har passerat.Slutade jobba kl 12 idag och det var ganska härligt.Nu jobbar jag kort kväll imorgon....16 till 21.


Blänger lite på tvättstugan.Tvättade igår och nu ska de torra kläderna vikas och bäras bort.Tror jag blänger en stund till.

På golvet snurrar små svarta saker också,biter en i tårna snart.Skulle behöva dra fram dammsugaren.Men det går liksom lite trögt här just nu.Behöver inget arbete för tillfället,helst skulle jag vilja lägga mig en stund.Men nä det blir det inget av än i alla fall.


Har idag provat beställa foton direkt på nätet.Får se hur det går.Spännande då man aldrig provat denna variant.Tänkte att det kan vara kul att ha sina favoritbilder på papper också och inte bara på datorn som nu och CD skivor.Jag väntar med spänning på leveransen av mina tio första favoritbilder. 

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards