Corinas Blogg

Alla inlägg under november 2014

Av Corina - 20 november 2014 08:35

Här följer mönster till Syltasockorna
 
 
”SYLTA” SOCKOR

Lägg upp 60 maskor och sticka rätstickning eller resår i 8 varv (1 rät, 1 avig).

Sticka ”sylta” mönster.

Efter ”åsarna” stickas resår i 8 varv.

Sticka sen hälen och foten på vanligt sätt.

Varv 1: *4 r, 1 a*, upprepa *-*.
Varv 2: *3 r, 2 a*, upprepa *-*.
Varv 3: *2 r, 3 a*, upprepa *-*.
Varv 4: *1 r, 4 a*, upprepa *-*.
Varv 5-6: Avigt .
Varv 7: *4 a, 1 r*, upprepa *-*.
Varv 8: *3 a, 2 r*, upprepa *-*.
Varv 9: *2 a, 3 r*, upprepa *-*.
Varv 10: *1 a, 4 r*, upprepa *-*.
Varv 11-12: Rätt.

R= Rät maska, A= Avig maska.
Mönstret är delbart med 5.
 
 
      
 
Ha en trevlig stund tillsammans med dina stickor.
 
 
Ett vanligt par sockar som jag fixat till mig själv.
 
 
En variant på syltasockan.

Av Corina - 12 november 2014 10:25

Jodå, jag lever fortfarande !

Har bara prioriterat lite andra saker än bloggen kan jag konstatera.

Dessutom jobbat ovanligt mycket hela dagar den senaste månaden. Har nästan blivit heltid faktiskt.

Och det sätter sina spår i min ork. Så bloggen har fått vara väldigt vilande.

Så är jag inne i en stickperiod också. Stickar sockar för fulla muggar och planerar lite vantar och någon mössa också.


Ungdomarna tar lite tid också. Kan ju inte bara strunta i dom. blir en del bilkörning för att serva dom också även om maken tar ett större ansvär i den biten.


Fotograferingen ligger fortfarande nere. Ingen lust med det alls just nu. Inget trevligt fotoväder har det då varit heller kan jag tycka. Betydligt skönare att kura i soffan med tända ljus och en trevlig stickning på kvällarna efter jobbet.


 

Nu får ni fortsätta ha det så bra. Man vet aldrig när jag dyker upp nästa gång.

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards