Corinas Blogg

Alla inlägg under augusti 2008

Av Corina - 31 augusti 2008 07:59

Så var det söndag igen.Jobbar kvällen med start kl 10.30 Ganska lång dag med tanke på att jag slutar kl 21.

Men sedan är jag ledig två dagar.Då blir det att ta hand om hemmet och familjen.

Älgjakten startar på måndag så då är maken i skogen på pass.Då får jag två egna dagar eftersom barnen går skola.Hoppas på hyfsat väder så jag kan få någon tur ute med kameran.Skogspromenad är inte att tänka på eftersom det jagas men det finns ju andra möjligheter här hos oss.


Kan köra ihop sig på tisdag kväll då jag har ett möte och Alma ska träna fotboll.Man vet aldrig när maken kommer sig ur skogen.Men det torde väl lösa sig som vanligt.I värsta fall får jag lämna Alma på träningen innan mötet och lämna mötet tidigare för att hämta henne.


Nu får ni ha en bra söndag. Ytterligare en gammal underbart rolig sak har jag hittat,håll till godo !

Av Corina - 30 augusti 2008 18:14

Av Corina - 28 augusti 2008 17:24

Så har då gubben varit på tinget och blivit dömd för vårdslöshet i trafik....slutade med dagsböter och det beror ju på vad man har för inkomst hur stor summan blir.Besked om summan kommer så småningom.Men summan lär nog bli ganska kännbar för vår del skulle jag tro.

Jag retar mig fortfarande på rättsväsendet som klagar över att dom har för mycket att göra.Tror f** det då dom ägnar sin tid åt sånt här istället för de grövre brotten :(


Nåja det är bara att bita i det sura äpplet eller vad det nu heter....och betala.Att man sedan inte orsakat någon olycka under 35 års tid spelar ingen som helst roll tydligen och att ingen blev skadad,fanns inte ens risk för att någon annan skulle komma till skada heller.Att vi redan drabbats ekonomiskt eftersom ny bil var tvunget att införskaffas har ingen som helst betydelse heller.

Nä jag håller på att mista förtroendet för Svensk rättvisa faktiskt....någon fler kanske ?


Ok slutgnällt. Önskar er en fortsatt trevlig kväll.Nu ska det pinkas hund här:) Kramen!  

Av Corina - 28 augusti 2008 09:21

Nja jag har varit vaken länge redan så morgon har det varit länge men antagligen är inte alla lika morgontidiga som jag.

Jag har varit ute med Wanilla i regnet också,först morgonkisset och tidningshämtning.Sedan en längre sväng när barnen åkt till skolan.Höstväder är det ute med regn och lite blåst men inte kallt i alla fall.Jag trivs som fisken i vattnet.

Nu har jag torkat av lite golv också,Wanilla lämnar forfarande diverse spår efter sig.Trasan blir flitigt använd just nu fast någon grundlig städning har det inte blivit.


Läkarbesök och tandläkarbesök gick bra för maken ialla fall. Han ska få göra en lungröntgen för att riktigt säkert veta att allt är ok efter lunginflammationen han hade i Juni.I övrigt var allt bara bra.Just nu äger han att han verkligen mår bra själv också,hoppas det får fortsätta så också.


Idag är det domens dag.Maken ska in till tinget för den vägavåkning han lyckades med för...få se nu snart två år sedan.Åtalet gäller vårdslöshet i trafik.Man får inte åka av vägen och själv ta sig därifrån utan att meddela polisen tydligen.Milde tid,har inte polisen bättre för sig kan man tycka ? Undrar vad det kan bli för straff....indraget körkort kanske.Vore katastrof för vår del som verkligen behöver bilen vart vi än ska.....böter är väl också en möjlighet och med vår ekonomi är det inte bra heller.

Jag blir bara irriterad på att det läggs ned pengar på detta egentligen...det finns grövre brottslingar att sätta dit tycker jag.....

Återkommer med all säkerhet i detta ämne....


Ha en fortsatt härlig dag ! Här blir det inga nya foton idag då det regnar.Är ju rädd om kameran.Kram på er !

Av Corina - 27 augusti 2008 10:09

Jupp,redan onsdag är det.Tiden rusar fram.


Idag är jag ensam hemma med Wanilla.Barnen är såklart i skolan.Maken är i stan hela dagen.Två besök på sjukhuset,ett för Waranprovet och ett återbesök till läkare efter sjukdomen i sommar.Så ska han också till tandläkaren idag.Allt på en gång med andra ord :)


Ute är det grått men det är inte kallt.Fukten hänger tung i luften. Det regnar inte men man blir blöt i alla fall :)


Tvättmaskinen snurrar som vanligt.Sonen har gympa två gånger i veckan så man får se till att kläderna är tvättade och torkade mellan passen.


Jag har idag betalat räkningarna och vips så är man tillbaka på ruta ett igen:) En extra utgift denna månad....Almas dansavgift som kostar 825 kr per termin.Men eftersom hon älskar sin dans är det väl använda pengar.

Så har jag betalat det sista på min kamera så nu är den helt min.Fattas nu bara att den gör som min telefon.....slutar fungera ! Skulle inte förvåna mig ett dugg faktiskt:)  


Sover som en kratta gör jag just nu också.Man blir irriterad av att vrida och vända sig hela nätterna.Vete katten vad det kan bero på.....nåja det som inte dödar ska ju härda eller hur det nu var.Allt går ju i vågor så det blir nog bättre perioder också.Inte lönt att reta upp sig och fundera för då blir det bara värre.

Lite underligt är det i alla fall.Jag har alltid varit hemskt trött på kvällarna men helt plötsligt är jag inte alls det utan pigg till sent.Det är väl ok om man är ledig dagen efter,då kan man ju vila en stund på dagen.Men ska man upp och jobba är det ju inte så bra.Blir lite för få sovtimmar.

Kan jag verkligen har bytt från morgonmänniska till nattskata ? Bara sådär plötsligt.....verkar konstigt eller ? Fortsätter det såhär får jag söka nattjobb istället :)


Ha en underbar dag allihopa ! Kram till er alla! 

Av Corina - 26 augusti 2008 06:43
http://corinasgalleri.corina.se/#9

God Morgon ! Nu på morgonen har jag inte riktigt tid att skriva så mycket utan jag lägger in ett album med bilder på Wanilla och hennes dotter.Fotona tagna när jag hade hand om valpen några dagar i sommar.

Av Corina - 25 augusti 2008 20:48
http://corinasgalleri.corina.se/#14

Testar lite med funktioner jag har i mitt galleri och det verkar fungera så nu kan jag visa mina album här på bloggen.Det kan ju vara trevligt.....eller ?

Av Corina - 25 augusti 2008 18:34

Ja jag bara undrar.....när jag börjat jobba igen verkar tiden aldrig räcka till längre.Å orken tryter väl lite också.Stiger man upp kl 5 är man rätt slut när kvällen kommer.Naturligt eller ?


Har jobbat 7 till 14 idag.Ganska lagom länge.Var om på apoteket innan jag åkte hem.Båda barnen hade kommit hem från skolan när jag kom hem.Rätt bra att dom åker skolbilen hem.Vi slipper en resa in till skolan då för att hämta dom på fritids.Alltid något som spar lite pengar :)


Maken hade bakat bullar idag.Luktade inte fel när jag klev in genom dörren.Han kan verkligen vara duktig....när han själv vill :)


En manlig kollega planerar att åka Wasaloppet nästa år....och jag lovade honom tårta om han lyckas fullfölja det hela.Är lite skeptisk med tanke på hur totalt otränad han är....nåja ska bli kul att se om han lyckas.Bara startavgiften är avskräckande....1300 kr tror jag det var ! Nä tacka vet jag långa turer med hunden och kameran i skog och mark :)


Nu blir det Tv en stund,lite senare en kopp härligt te och sedan sängen.Önskar er alla en fortsatt härlig kväll ! Kram på er !

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards