Corinas Blogg

Alla inlägg under juli 2007

Av Corina - 30 juli 2007 15:34

vad lite som behövs ibland för att man ska bli lätt irriterad!

Som nyss när pluppen till perkulatorn är trasig.Fick stå och hålla i den medan kaffet blev klart.Jösses vad irriterad jag blev (antagligen beroende på koffeinbrist).Nu känns det betydligt bättre (har fått mitt kaffe).


I övrigt rullar livet på.Jobbar för full maskin igen.Trist när semestern tar slut och mina grannar börjar sin semester.Å andra sidan är jag ledig betydligt mera än dom då jag jobbar 75% och dom heltid:)


Jobbar vidare med min hemsida som vanligt.Ändrar och ändrar.Blir liksom aldrig färdig.Ständigt nytt som jag vill prova för att se hur det blir.Inte lyckat alla gånger men det är ju bara att göra om igen om man inte är nöjd:)


Wanilla är i slutet av sitt löp nu.Hon har varit en trist varelse denna tid måste jag säga.Ovanpå detta har det varit varmt också så hon har inte velat röra på sig i onödan.Man får liksom dra henne med sig:)Börjar faktiskt längta efter svalare väder nu,ser fram emot hösten.Älskar hösten! Färgerna är fantastiska,underbart att promenera med en pigg hund och kameran i högsta hugg.Det är något att se fram emot tycker jag!

Av Corina - 20 juli 2007 09:34

fredag och helg för min del (från jobbet).Arbetet här hemma är man aldrig ledig från.Har varit ute med Wanilla nästan en timme på morgonen.Efter det har jag dammsugit och torkat av golven här hemma.När man jobbar blir en hel del eftersatt här hemma,man liksom orkar inte när man kommer hem från jobbet:)


Maken är på bänkskyttetävling som funktionär denna dag.Blir borta större delen av dagen.Sonen är hemma från lägret nu och verkar ganska nöjd med det.Nöjd är nog dottern också att ha storebror hemma igen.


Wanilla blöder inte lika mycket längre men löpet håller på än ett tag.Men hennes päls har återvänt:) Är inte bernersennisk nakenhund längre:) Och det är lite bättre fart på henne,inte så hon tokrusar men det brukar hon inte göra i vanliga fall heller.Men hon har börjat bära pinnar igen vilket hon inte gjort sedan löpet startade.


Funderar över middagen idag.Har inga ideer alls just nu men dom kommer väl så småningom hoppas jag.

Av Corina - 19 juli 2007 13:50

arbetsveckan efter semestern är slut.Har fungerat utmärkt på avdelningen.Känns himla bra att vi fått så duktiga vikarier även denna sommar.Jobbet flyter hur bra som helst!


Ikväll hämtar vi hem sonen från lägret han varit på under veckan.Jag hoppas han har haft roligt!


I övrigt händer det inte så värst mycket här hos oss.Vi har börjat cykla med Wanilla igen nu när det inte är lika varmt längre.Detta fungerar bara bra.Förhoppningen är att hon ska få mera muskler som ska göra hennes rörelser mera stabila i framtiden.

Av Corina - 17 juli 2007 10:37

Varför har man speglar? Rena skräckupplevelsen att ta sig en titt det första på morgonen:) Och egentligen blir det inte bättre senare under dagen heller!Man kanske skulle prova klänypa i nacken....undrar om det skulle bli bättre (får nog testa).


Annars en vanlig dag.Har kört igång tvättmaskinen och ska jobba kväll.Börjar dock inte förrän kl 16 och slutar kl 20.30.Ganska lagom arbetsdag enligt mitt tycke.


Sonen är på läger denna vecka.Hämtar hem honom på torsdag kväll.Dottern har två kompisar här och är ute å cyklar just nu.Väntar på att få bada.

Wanilla har fått sin morgonprommis och sover just nu,som vanligt i badrummet inne i duschen.


Äkta maken är ner till stan.Skulle införskaffa något till sin älskade traktor.


Å nu ska jag hänga tvätten:)

Av Corina - 16 juli 2007 16:04

på semester var det då.Första arbetsdagen var det idag efter semestern.Ett år till nästa gång (den evige optimisten).


På avdelningen inget nytt.Man kommer tillbaka och allt är genast som vanligt bara det att hälften är på semester till mitten på nästa månad:)Känns lite trist faktiskt.Som man inte varit borta fem veckor! Blä!


Undrar om man håller på att vara lite less på sitt jobb,har ju bara jobbat i 23 år med samma:)Fast så är det väl för de flesta antar jag.Och vad skulle man göra i annat fall?Försöka läsa?Nope det känner jag inte för och har faktiskt inte råd heller.Och vad skulle man läs?Nä det blir nog att kämpa vidare med samma som vanligt även om det kan bli tradigt emellanåt.Speciellt då det ständigt dyker upp nya sparbeting inom vård och omsorg.Man blir bara så vansinnigt less när det ska sparas hela tiden.Snart står man väl ensam på avdelningen med elva vårdtagre som man ska hjälpa på egen hand:(

Av Corina - 13 juli 2007 13:10

jag sur ! Jag vet att det finns många sorters bilförare och en sort har just retat gallfeber på mig.En sort som vad jag kan förstå har köpt in sig i vägverket och anser sig rå om vägen.

Var ute och provade vår husvagn idag efter att ordnat med bromsarna.Får möte och vi håller ut och är på vår sida vägen (finns vittne). Den andra kör obekymmrat vidare mitt i vägen vilket innebär att hon (var en hon) är inne på vår del av vägen.Såklart tar backspeglarna,man vill ju inte köra av vägen på grund av att ett pucko inte kan hålla sig på sin sida.Hon måste ha märkt det eftersom vår spegel gick sönder och det gjorde med all säkerhet hennes också.Vi stannar men vad tror ni puckot gör? Jo åker vidare som inget hade hänt! Och inte hann jag få bilnummret heller.

Vad som retar mig ännu mera är att detta inte var första gången jag får möte och den mötande kör delvis på min sida.Det var dock första gången man inte hunnit undan.

Jag tror banne mig att folk i Tavelsjö inte vet på vilken sida man ska köra ! Jädra tur att jag inte hann få bilnummret......då hade puckot fått sina fiskar varma!

Av Corina - 12 juli 2007 14:14

inget planerat denna dag heller.Har varit och handlat mat till familjen och på samma gång följt maken för att ta waranprovet.Barnen följde med och för första gången på länge utan att klaga över att det inte köptes några leksaker:)

Har varit mulet å trist senaste dagarna men nu kikar en sömnig sol fram lite försiktigt.

Måste ringa och höra hur det är med min mor och på samma gång höra om hon orkar klippa och färga mitt hår innan måndag.Får bli nästa sak att göra på min för dagen tomma lista:)



Av Corina - 10 juli 2007 18:27

husvagnen gick inte igenom denna gång.Bromsarna....om vi hinner ska vi göra en ny besiktning i annat fall får vi ta det till våren.Vi ska ju i alla fall ingenstans med den i sommar.Men nästa sommar blir det nog aktuellt med någon resa....förhoppningsvis på några hundutställningar (om inte Wanilla redan fått eller ska få valpar den våren/sommaren). 

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards