Corinas Blogg

Alla inlägg under september 2006

Av Corina - 19 september 2006 09:59

om alliansen kan fortsätta att vara eniga.Ska bli spännande faktiskt.Det är ju ensak att vara eniga i en valrörelse.Nu ska dom/vi styra landet tillsammans dessutom.Jag hoppas detta ska fungera!Känns bra att valet i alla fall är klart nu.Hoppas på arbetsro nu för att komma igång efter valet igen.Lite synd var det i kommunen och landstinget här tycker jag.Skulle ha behövt förändras även här.Men man kan ju inte få allt:) ***X***Jag för min del ägnar denna dag till att städa.Har just hittat igen köket,hallen och vardagsrummet!Tänk vi hade alla tre sakerna:)Nu ska jag bara ta tag i tvättstugan och toaletten också.Får se om dom finns kvar också!

Av Corina - 17 september 2006 05:46

Så har då valdagen kommit.Vi som jobbar aktivt har väntat på denna.Hur andra ser på saken vet jag inte.Jag hoppas att de flesta röstar och inte stannar på sofflocket.Själv ska jag gå till vallokalen när jag kommer hem från jobbet idag.Men någon valvaka blir det inte för min del.Har sovit fyra timmar denna natt och känner att denna dag kommer att bli långa ändå.Så länge jag orkar hålla mig vaken ska jag följa det hela på Tv men för övrigt tror jag att resultatet får jag i alla fall när jag vaknar."ÄNDA IN I KAKLET" var det sagt!

Av Corina - 12 september 2006 19:43

Valdagen närmar sig med stormsteg.Som vanligt är det spännande tycker jag.Det har jag alltid tyckt.Olika mätningar visar hela tiden olika och det svänger hit å dit från dag till dag.Men sanningen vet man i alla fall aldrig förränn rösterna är räknade.Brukar följa det hela på TV.En gång har jag varit på partiets valvaka men det var många år sedan.Var ganska kul vad jag kommer ihåg även om vi inte vann valen det året...heller får man väl säga:)Lite extra spännande är det ju såklart detta år då man varit mer än normalt delaktig.Blir väl så då man själv finns med på någon lista antar jag.Konstigt vore det ju annars.Men jag hyser inga större förhoppningar om att komma med alls.Är ju ganska ny inom detta och har väl inte gjort så mycket väsen av mig under detta val.Har liksom bara kollat in läget,försökt lära mig ett och annat.Alla är vi ju barn i början och måste lära sig.Nästa val kanske blir eljest,man kanske inte ens får vara med på någon lista då.Men vi tar väl detta val först så får vi se.Det trista är Fp:s klavertramp.Verkar dock som om väljarna inte berörs så mycket.Men nog var tilltaget bra onödigt i alla fall för alianses del.Fast S är ju inte helt rena själva med fiffel med medlemsantal bland annat och lite fyllestyrningar och så.Så lite lika ligger dom allt tycker jag.Nåja,den som lever får se heter det ju.Hur vi än vänder och vrider torde vi nog få vänta på rösträkningen i alla fall."Ända in i kaklet" var det visst!

Av Corina - 10 september 2006 14:23

.....och hålla tunt.Jag avskyr när människor lovar en sak och sedan inte håller detta.Detta får mig att stryka många ur min lista över goda kamrater.Den senaste strök jag denna helg.Och detta var en som jag räknat till goda kamrater under många år.Personen i fråga pratar ofta om vikten av att hålla vad man lovar och så gör han det inte själv!Och ändå har jag varit tolerant eftersom detta inte är första gången detta sker.Men nu är gränsen nådd för vad jag kan tollerera.Numera finns han inte kvar på min lista över goda kamrater och kommer att ha mycket svårt att få nytt tillträde till den lista!

Av Corina - 8 september 2006 23:03

Valet står för dörren...ingen har väl missat det...eller?Jag har roat mig med att testa olika undersökningar som ska hjälpa en att komma under fund med vilket parti man ska rösta på.Och jag kommer alltid fram till samma svar, vilket för min del verkligen är tur:) Jag slutar alltid som Centerpartist!Är ju en fördel då man som jag står med på en lista för centern till kommunvalet.Känns ju tryggt att veta att man valt rätt parti till sina åsikter!

Av Corina - 5 september 2006 12:38

Är mitt i valrörelsen och också mitt i älgjakten för tillfället.Det är fullt upp med andra ord.Maken har jagat två dagar nu,måndag och idag.Själv har jag skött allt här hemma.Har varit ledig för att kunna sköta barnen.Någon måste ju få iväg dom på morgonen:)Och ta hand om dom när dom kommer hem också:)Valrörelsen får jag sköta på övrig tid.Jobba ska jag ju göra dessutom:)Idag har jag varit ner och handlat, i första hand mat men också nya stövlar till sonen.Han har verkligen vuxit så det knakar sedan i vårvinter.Så som sagt, man är mitt i det mesta för tillfället:)

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2006 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards