Corinas Blogg

Alla inlägg under april 2016

Av Corina - 24 april 2016 10:40

Blir bloggat väldigt lite, igen.

Men helt har jag inte tänkt sluta, än i alla fall. Men jag har sänkt kraven på mitt bloggande.

Tidigare har det nästan varit ett tvång att skriva minst ett inlägg varje dag. Den biten har jag släppt helt.

Nu bloggar jag när jag känner för det.

 

Mest blir det för att visa det jag gör i mitt paint shop pro.

Har blivit ganska mycket sedan jag började om med detta. Det är roligt. Och vissa blir ju väldigt fina om jag nu får tycka det om mitt eget skapande ?


 

Här hemma är det väl som vanligt vill jag påstå.

Våren kämpar på kan man väl säga med ett och annat bakslag.

Igår var det verkligen växlande väder. Ena stunden snöade det och i nästa stund lyste solen för fullt.

Någon värme är det inte.


 

Har fått vara ledig tre dagar över helgen. Oj så härligt ! Fast surt efter såklart då det blir många dagar att arbeta nästa vecka istället. Jobbar man heltid blir det så när man försöker få till sammanhängande ledighet utan att måsta ta semester.


 

Hoppas ni har haft en härlig helg för det har jag haft i alla fall.

Lite måste såklart men inte värre än vanligt.

Ses en annan gång !


 

Av Corina - 17 april 2016 19:07

Förra helgen tog verkligen på mina krafter.

Med facit i hand borde jag inte ha ställt upp på att jobba både dag, kväll och natt samma helg.

Men vad gör man när det inte finns några vikarier att uppbringa ??

Kommunen har banne mig ingen aning om hur det är ställt ute på deras äldreboenden och hur mycket vi personal verkligen helhjärtat ställer upp för att verksamheten ska fungera !


 

Jobbade tre dagar förra veckan och det räckte verkligen kan jag lugnt säga.

Denna helgen har fått passera med väldigt få måsten.

Musikcafe igår kväll i Tavelsjö och ett annat möte idag var enda måstena på agendan. All övrig tid har jag bara struttat runt här hemma och gjort ingenting.

Nu är det då dags för en ny vecka igen, fyra arbetsdagar på raken står på schemat.


       


    

Av Corina - 9 april 2016 03:15

Tiden sniglar sig fram när man måste vara vaken. Trött och frusen. Längtar hem till sängen ! Det är tur att jag inte måste jobba natt så ofta.

Av Corina - 9 april 2016 02:11

Det blev dubbla pass för mig. Först 12 - 20. Sedan vidare då för att sitta extravak. Och natten har hittills gått bra. Fast nog börjar jag bli lite trött nu. Men än är det många timmar kvar.

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards