Corinas Blogg

Alla inlägg den 7 oktober 2009

Av Corina - 7 oktober 2009 15:14

Vaknade redan kl 13 idag. Lite kort sömn men nu är jag ju ledig nio nätter så jag ska väl hinna ikapp med det också.


Nattens oväder har lagt sig och solen har tittat fram under dagen. Barnen har kommit hem från skolan och leken är i full gång, för dottern i alla fall. Sonen sitter med läxan som ska vara klar innan fredag. Han är otroligt lat och måste tvingas att göra läxan. Handlar om engelska just nu, två olika läxor dessutom. Om han jobbat i skolan hade han sluppit den ena. Så typiskt min son.

Ikväll är det aktiviteter. Dottern har sin dans inne i Umeå och sonen tränar innebandy i Vindeln. Så pappa kör sonen och jag dottern. Middag blir det ganska snart om vi ska hinna.


Jag har huvudvärk så jag måste ta alvedon snart. Troligen beror det på sömnbrist de senaste dagarna. Inte kul men imorgon är det nog bra igen efter en natts riktig sömn (hoppas jag).


Nu måste jag hjälpa sonen med läxan annars blir det inte gjort.

Av Corina - 7 oktober 2009 03:16

Klockan börjar närma sig halv fyra. Ögonlocken blir allt tyngre denna natt. Inget speciellt har hänt hittills under natten. Snart dags att gå ner på avdelningen under för blöjbyten i vanlig ordning.


Ute regnar det och blåser. Riktigt skitväder. Erkänner, har faktiskt varit ute och rökt inatt. Har ju egentligen slutat med detta ofog men inatt smög behovet sig verkligen på och jag gav vika. Vissa nätter går det bara inte att låta bli rökningen men jag mår inte bra efteråt, det erkänner jag !

Huvudvärk har jag dessutom i natt. Tog alvedon direkt när jag började och efter det har det varit bra men nu börjar det återkomma igen. Dags för mera alvedon för att klara resten av natten. Är ju bara drygt 3 timmar kvar nu i alla fall. Fast, det är tre tunga timmar faktiskt. Längtar hem till sängen gör jag.

Ser fram emot nio lediga nätter i alla fall, ska bli härligt !!!!!!!

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards