Corinas Blogg

Alla inlägg den 4 oktober 2009

Av Corina - 4 oktober 2009 14:13

Första inlägget i min nya kategori : Mina smycken.


Tänkte att det skulle bli lättare att hitta smyckena om jag fixade till en egen kategori.


Örhänget på första bilden sitter i mina öron just denna dag. Av den anledningen är det enbart fotat ett örhänge. Jag gör alltid två örhängen.

Mina favoriter blir nog änglarna jag knåpade ihop med lite udda material som jag hade liggande. Nu letar jag material för att få till fler änglar, kanske annorlunda en de jag gjorde idag. Får se vad jag hittar som kan passa. Kanske någon besökare kan tipsa om något ställe med bra sortiment, och inte så vansinnigt dyrt ? Ett plus om man kan beställa via nätet är det ju också eftersom här i stan finns en affär och den säljer åt Panduro.


                                                       

  

Av Corina - 4 oktober 2009 12:01

Japp så var det söndag igen. Ute är det verkligen ruggväder. Regnar och blåser och runt 4 grader varmt. Man längtar inte ut faktiskt.

Har varit i tvättstugan på förmiddagen idag. Plockat ihop det som torkat och tvättat lite till. Gardiner och dukar idag.

Efter det har jag suttit och gjort lite örhängen igen. Är så vansinnigt kul att pyssla och se hur det blir. Har gjort massor och det är roligt att prova dom också. Just nu har jag massor av ombyten.

Dotterns hål verkar läka bara fint. Ingen infektion än i alla fall. Tycker det skulle ha infekterat redan i så fall. Tvättar med spritsuddar två ggr per dag och det verkar fungera. Använder samma suddar som när man tar blodprov eller ger spruta.100 stycken kostade 30 kr på apoteket så det var då inte dyrt alls.


Wanilla har ätit lite dåligt ett tag, främst på morgonen. Detta har resulterat i att hon formligen kastat i sig maten på kvällen. Och det i sin tur gör att hon spyr upp det igen. Troligen beroende på att hon har för brottom och då tuggar hon helt enkelt inte som hon ska. Så nu har jag införskaffat en burk VOV som jag gjort portioner av och lagt i frysen. Tar fram en påse vid behov och rör ut i torrfodret som aptitretare. Och se nu åt hon på morgonen också. Jag har stundvis måstat göra såhär tidigare också så det är inget nytt. Wanilla är bara sån ibland.                


  

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards