Corinas Blogg

Alla inlägg den 28 oktober 2009

Av Corina - 28 oktober 2009 16:07

Dagen börjar gå mot sitt slut, igen. Har just gett Wanilla hennes andra dos av medicinen. Läget är som tidigare. Vatten går ner, om än i sparsamma mängder. Övrigt får man tvinga i henne för att sedan se hur dåligt hon mår Rynkar på näsan. Byter bara liggplats här hemma. Alternerar mellan sina favoritplatser och ligger och ser deppad ut. Det är så trist att se henne på detta sätt och inget kan jag göra som får henne att må bättre.

Helgen närmar sig. Under helgen, om inget radikalt inträffar måste vi fatta ett beslut angående Wanilla. Blir det ingen förbättring i anslutning till helgen måste vi fatta beslutet, som ingen egentligen vill fatta. Jag kan inte fortsätta såhär och se henne må såhär dåligt mycket längre till !


Annars så har det inte hänt så mycket här hemma under dagen. Har gjort om lite på hemsidan för att ha något annat att fundera över. Detta blev mera omfattande än vad jag hade tänkt mig. Är inte riktigt färdig heller, tror att ett par länkar inte fungerar fortfarande. Kommer att fixa detta med tiden men i det stora hela är jag färdig med uppdateringarna. Helt klar blir jag nog aldrig med min hemsida Glad.

Nu ska jag snart ner i källaren för att göra upp eld i pannan. Börjar bli lite kyligt inne nu.   

Av Corina - 28 oktober 2009 08:03

Läget för Wanilla är väl ganska så oförändrat. Ni börjar väl bli less på mitt tuggande om henne snart.

Nu på morgonen fick hon sin medicin tillsammans med fil som jag gav med spruta direkt i munnen på henne eftersom hon vägrar äta själv. Det känns inte alls bra att tvinga henne men samtidigt känns det bra att trotts allt åtminstone få i henne lite fil. Fil är ju bättre än ingenting alls när hon nu äter så pass starka mediciner.

Trotts den nya medicinen får hon ju fortfarande de gamla medicinerna eftersom vetrinären ansåg att den kuren ska också ges och inte avslutas. Så det är en hel massa hon ska ges varje dag !

Hon dricker fortfarande vatten men betydligt mindre än vad hon skulle behöva tycker jag. Ska ge henne mera fil under dagen. Vill inte ge för mycket på samma gång då hon inte just ätit ett dugg på flera dygn.


Vi hoppas fortfarande. Halmstrået finns kvar trotts allt. Några dagar till kan vi få hoppas i alla fall.


För övrigt är allt som vanligt här hemma. Barnen är lediga från skolan denna veckan så det är liv och rörelse här hemma. Fast visst märks det även på barnen att Wanilla är sjuk. Dom vet ju att hon kanske inte klarar sig.

Ikväll har Viktor innebandyträning. Själv vet jag inte vad dagen ska ge. Jag städade ju under gårdagen och tvättade så denna dag kanske får bli en sån där dag med ingenting, annat än att ta hand om Wanilla. Vi får se.


  

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards