Corinas Blogg

Alla inlägg under juni 2007

Av Corina - 29 juni 2007 14:53

Semestern klampar vidare.

Idag har jag renbäddat sängar och då blir det lite tvätt.Så jag har tvättat också och håller på med det fortfarande.

Maken klagade över hjärtat idag på morgonen.Han har ju behandlats för hjärtflimmer tidigare.Men verkar må lite bättre nu efter att ha vilat.Hoppas på att det lugnar ned sig.I annat fall får det bli sjukhuset under helgen.

För övrigt är huset fyllt med barn som vanligt:) Men inte de mindre barnen då dottern är hos en kompis idag.Istället är det sonen som har kompis denna dag och dom är några år äldre så det blir lite andra lekar.

Ute är det mulet och har regnat lite.Barnen ville bada men det blev ett snabbt dopp,lite för kallt tyckte dom. Lite drygt 18 grader i poolen just nu:)

Av Corina - 27 juni 2007 10:04

Så var midsommarhelgen avslutad.Tror jag behöver vila länge efter den:)

Tar på för en tant att vara uppe på nätterna....

Midsommaraftonen blev relativt lugn,klockan var nog inte mer än ett när jag knoppade in.Något senare blev det på midsommardagen skulle jag vilja säga......

Vi var ett tappert gäng som drack lite öl och hade en liten femkamp som drog ut på tiden.Vete katten vad klockan var när jag kom isäng men jag tror den var närmare fem på morgonen:) Behöver väl inte upplysa om att den efterföljande dagen blev aningen tung att ta sig igenom.....men allt går ju.Men vi hade väldigt roligt i alla fall.


Nu är det vardag igen.Städning,tvätt och barn å hund.Fast jag har ju semester i alla fall.Har betalat mina räkningar också.Ser ut att bli lite över i alla fall så man klarar månaden som kommer:)


Ungar fulla huset som vanligt är det...trevligt att barnen har kompisar att leka med hela dagarna.Och så behöver man inte hitta på sysselsättning åt dom hela tiden.


Summeringen blir helt enkelt att livet är inte så dumt alla gånger:)

Av Corina - 14 juni 2007 11:56

Dagarna vandrar i snabb takt.Man hinner liksom inte med!

Igår köpte jag en cykel till mig själ och hjälm såklart.Är svårt att inte använda hjälm när man har två barn som måste ha det när dom cyklar:)Snyggt är det inte med hjälm men säkrare skulle jag tro.Har provcyklat första gången idag.Igår regnade det hela dagen.

Idag skiner solen även om det är moln på himmlen.Och riktigt varmt är det inte heller.


Men jag har semester i alla fall:) 

Av Corina - 12 juni 2007 15:05

Skolavslutning har vi haft denna dag.Nu är det sommar för barnens del på riktigt.Mina är helt lediga hela sommaren. Foton finns att beskåda på min hemsida för den som är nyfiken.


Behållningen på avslutningen är allltid rektor Mats uppträdande.Många skulle bli mycket besvikna om han slutade med detta.I år hade han egen text till The Arks melodifestivallåt.Och jag måste säga att våran variant på Ola Salo var nog så trevlig att både se och höra som orginalet.


Resten av dagen har jag tvättat och städat vilket behövdes.Här var det stampat jordgolv:) Blir lätt så med hund,katt och barn i familjen!

Av Corina - 9 juni 2007 21:51

Har varit en aktiv dag. Iväg och handla det första denna dag.Sonen skulle ha kalas idag för hela sin klass.På programmet stod grillning av hamburgare.

Hade även olika stationer med olika aktiviteter med poäng.Priser till alla såklart.Full fart mellan kl 16 och kl 19 denna kväll. Nu sover barnen och jag kopplar av med lite vin och trevligt sällskap om en stund:)

Av Corina - 7 juni 2007 18:15

En arbetsdag kvar sedan är det semester i fem veckor! Härligt att slippa åka till jobbet.Bara stiga upp i lugn och ro och läsa tidningen och dricka sitt kaffe och bara njuta av livet!


Imorgon infaller min semesterkoma,kommer inte att springa benen av mig på jobbet sista dagen:)

Av Corina - 3 juni 2007 14:31

Grillningen igår kväll blev mycket trevlig.Bilder finns på min hemsida:)

Vädergudarna är med oss även denna dag.Solen skiner och det är varmt.Blev sommar med en gång, vilket inte är så ovanligt. Barnen har lekt i vattenspridaren idag eftersom vi inte har monterat upp poolen än.Börjar bli dags för det men först måste vi ha klor och nytt filter.

Är full fart här med ungar.Beståndet består just nu av sex barn varav två är mina egna.Maken flydde fältet, ut med båten på sjön.Så kvar är då jag som ska hålla ett vakande öga på alla telningar.


Imorgon blir det att jobba igen.En vecka kvar sedan har jag fem veckors semester.Ska bli härligt!

Av Corina - 2 juni 2007 12:58

Så kom sommaren då.Här är soligt och varmt och flugorna har vaknat till liv.Jag har haft fullt upp på förmiddagen.

Vinkade av gubben före sju imorse.Han skulle skjuta idag.Försökte få lite fart på barnen vilket inte är det lättaste.Frukost till dom och val av kläder vilket kan ta sin lilla tid för min sexåriga dotter:)Hon matvägrar för övrigt just nu också vilket är verkligen frustrerande.Men troligtvis är det något hon bara fått för sig,går nog över snart.

Iväg för att handla lite, vi ska grilla ikväll och jag saknade lite ett och varje.Slutade med leksak till barnen också.In på systemet också för ett antal starköl och några cider.Det är ju sommar och då behövs öl å cider här hemma:)

Upp på sjukhuset för att besöka min mamma.Tyckte hon såg allt annat än pigg ut faktiskt.Blir lite fundersam hur det ska gå denna gång:(Hon blir nog kvar ett tag till i alla fall.Handlade med mig lite godis till henne och köpte en Harry Boy för 50 kr till henne också.

Nästa uppdrag, tanka bilen eftersom tankmätaren lyste lite:)Possitivt då bensinen kostade 9.84 denna dag.Hoppas maken tankar andra bilen också för det är inte ofta bensinen är så billig:)

Och så hem.Packa upp det som inhandlats.Försöka övertala barnen om att dom kanske skulle äta lite lunch.Skulle inte tro det var svaret man fick.Som mamma suckar jag bara.Dom åt var sin banan istället.Bättre än ingenting i alla fall.

Tar en koll på altanen och kan konstatera att det ser ut som tredje världskriget där ute.Fram med trasa och skurhink. Nu är det renare i alla fall så vi kan sitta där och äta i kväll.

Nu kan jag ta en kopp kaffe i lugn och ro.Barnen leker med kompisar så nu ska jag bara invänta maken och våra grannar.Om några timmar blir det att grilla,äta sallad och dricka lite öl och cider och umgås i lugn och ro.Sedan kan man ju hoppas att barnen somnar tidigt, men jag är lite lur på att det kommer dom inte att göra:)

I morgon är det en annan dag:)    

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards