Corinas Blogg

Alla inlägg under juni 2010

Av Corina - 27 juni 2010 08:54

Vaknade kvart över sju denna morgon till strålande sol men blåsigt och inte alls varmt.

Midsommarfirandet gick i lugnets teckan med grillning tillsammans med familjen och sedan barnen lagt sig blev det fotboll.......det är ju VM  . Och både jag och maken tycker om att se på fotboll så valet var inte så svårt. Tog ett glas vin under matchen och njöt av livet.


Gårdagen tillbringade vi hemma hos min pappa och hans fru,min andra mamma. Blev en hur trevlig dag som helst. Även pappas svärmor var där, en dam i aktningsvärd ålder som är synnerligen pigg ! Var verkligen kul att få träffa Torborg för det var länge sedan jag träffade henne. När vi kom hem från min pappa i Hörnefors blev det mera fotboll   .


Kl 17 idag har jag ett uppdrag för hembygsföreningen. Kl 18 arrangerar vi tillsammans med kyrkan en gudstjänst utomhus på Sundlinska Gården i Tavelsjö, efter det serverar vi fika innan Gammeldansen startar med kort utlärning av Schottis kl 19. Sedan börjar själva dansen kl 20 på logen på Sundlinska Gården. Detta är ett årligt arrangemang och danserna pågår varje söndag kväll fram till i augusti. Jag deltar oftast den första kvällen då vi har Gudstjänsten först. Dokumentarer det hela med min kamera. Något år har jag missat det hela på grund av mitt arbete. Blir nog inget dansande för min del detta år då min häl och min rygg inte alls fungerar som brukligt.......trist då jag verkligen gillar just gammeldansen. Nåja, jag får ju lyssna till musiken och titta på i alla fall.


Alma har träning ikväll också. Nästa helg är det fotbollscup i Vännäs för hennes del med svintidiga matcher både lördag och söndag. Jag hoppas vädret blir bra !



Några foton från hembygsföreningen kommer här. Styrelsens återkommande nöje handlar det om. Vi träffas och äter rökt abborre ute i det gröna tillsammans. Detta år satt vi rent inne i fårens hage......gott var det och trevligt även om det kom en ordentlig regnskur så vi blev blöta   .


Carpe Diem !

Av Corina - 24 juni 2010 20:19

Bloggar från jobbet för tillfället, fy på mig !


Vill bara önska alla mina bloggläsare en Glad Midsommar eftersom jag arbetar halva dagen imorgon och mest troligt har jag inte tid att blogga när jag kommer hem. Då hoppas jag på att få en god sill-lunch serverad av gubben nämligen och sedan blir det midsommarfirande på något sätt.


Så jag tar lite semester från bloggandet och hoppas återkomma när firandet är färdigt.


Carpe Diem !

Av Corina - 23 juni 2010 21:01

Jag har försökt ändra lite i bloggen för att få fram mina smycken lite mera. Vad tycker ni ? Kanske skulle texten ha varit lite mörkare, eller ?

Tänker först på er med lite dålig syn, vilken färg syns bäst. Hjälp mig är ni snälla för jag vill att alla ska kunna läsa min blogg.


Annars idag har det blivit lite nytt som ni sett i tidigare inlägg. Är ganska nöjd själv med dessa smycken.....och bäst av allt.....ett är redan sålt dessutom.....det med texten "Walk by my side". Ska leverera detta imorgon.


Tvättat och vikit torr tvätt under dagen, som vanligt. Plockat lite här hemma som man alltid måste göra. Barnen har en förmåga att "tappa" saker där dom går   .


Just nu är det fotboll som jag kastar ett öga på samtidigt som jag bökar med bloggen.


Räknar med att hädanefter lägga ut allt nytt jag gör här på bloggen,men smyckena på hemsidan ligger kvar naturligtvis. Så håll kollen under rubriken smycken. Där hittar ni hädanefter mina smycken. Ska även försöka lägga ut smyckena på hemsidan men eftersom min tid är begränsad så går det lite snabbare här på bloggen   .


Carpe Diem !

Av Corina - 23 juni 2010 12:38

               



Fem nya hängen med text att ha i kedja eller band eller som mobilsmycke. Eller kanske sätta i dragkedjan på jackan eller väskan. Välj själv !

1: Walk by my side

2: I love horses

3: Fotboll

4: I love my dog

5: I love my cat


Hängena kostar 70 kr per styck. Vill du ha kedja eller band antingen i läder eller vaxad bomull tillkommer 100 kr. Valfri längd på kedja eller band. Mail till mig.


Carpe Diem !                                                

Av Corina - 22 juni 2010 14:55

Hunnit fram till tisdag. Midsommar närmar sig allt mera. Ute lyser solen idag men den riktiga sommarvärmen har inte kommit än.


Jag har jobbat två helger på raken nu, känns i kroppen. Men midsommar är jag ledig förutom fyra timmar på midsommaraftonen, 8-12. Dom timmarna ska jag nog klara utan problem.


Inga nya smycken idag att visa.....men snart blir det nog fler. Har lite foton som jag ska visa senare. Måste först lägga dom i galleriet.


Sedan jag började jobba dag hinner jag inte riktigt med allt på datorn. Mina besök på era bloggar blir lite sporadiska. Ledsen för det men det är så mycket här hemma som ska hinnas med också :) Jag gör vad jag kan......


Idag har jag varit och handlat inför midsommar. Blev en del plus ett par nya joggingskor till Alma, som lyckats ha sönder de hon fick innan skolan slutade. Plockat en fästing på katten också, blä ! Får tydligen börja kolla genom Sixten dagligen så man inte missar de där otäckingarna som år från år blir allt vanligare här uppe hos oss. Är lite lur på att han har mask också så jag ska avmaska honom ikväll om han nu behagar dyka upp här inne under kvällens gång.


Fotbollsträning för Alma är det ikväll också. Så dit måste jag också hinna :) Det rullar på kan man väl säga hos mig.


Besök har vi just haft nere ifrån Ö-vik också. En gammal släkting till man make. De besöker oss årligen strax innan midsommar och besöken är alltid lika trevliga. Men båda är nu över 80 år gamla så orken börjar ju svikta med bilkörningen. Han köpte ett halsband av mig till henne :)


Carpe Diem ! 

Av Corina - 21 juni 2010 22:27

Uppdaterar lite priser på mina hängen.


Enbart Hänge : 70 kr

Hänge med kedja eller svart rem i valfri längd : 170 kr


Detta är priserna som gäller oavsett vad jag tidigare skrivit !


Örhängen : 70 kr


Övriga halsband (från och med idag) : 170 kr


Nytt material på ingång igen men det kanske dröjer till efter midsommar med nya hängen. Har lite ideer som jag klurar på och ska testa så fort jag får tid :)


Så välkomna att handla.......maila din beställning till mig.


Carpe Diem !

Av Corina - 17 juni 2010 14:14

         

Tre nya modeller på änglar . Fick hem materialet idag och var bara tvungen att prova. Ängeln i mitten hänger i ett tunt snöre i bomull som passar utmärkt till halsband,liknar de tunna läderbanden jag också har.



En blomma blev det också med en liten stansad blomma hängande under. Var ju tvungen att testa stansen jag också köpt :) 


Intresserad ? Skicka ett mail till mig. Frågor ? Skicka ett mail till mig .


Carpe Diem !

Av Corina - 15 juni 2010 09:07

                    


Lite nytt som jag tillverkade under gårdagens idoga regnande hos oss. Hängena säljs som vanligt separat och vill du ha kedja eller läderband har jag dessa också att sälja. Har även svarta mobilsnoddar att sälja tillsammans med hängena om ni önskar ha hänget som mobilsmycke (10 kr per snodd).

Hängena tar jag 70 kr för och vill ni ha kedja eller läderband kostar dessa 100 kr och ni får välja längd själva. Men hängena fungerar också med vilken kedja som helst, egentligen :)


Nytt material är på ingång igen. Kommer att bli nya modeller på änglarna hade jag tänkt mig. Lite mera silvriga änglar blir det.


Om ni undrar över något så går det bra att maila mig......kan ta lite tid innan jag svarar eftersom jag jobbar dagtid men svarar gör jag :)


Carpe Diem !

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards