Corinas Blogg

Alla inlägg den 15 oktober 2009

Av Corina - 15 oktober 2009 18:16

Blir nog tvungen att åka till vetrinär med Wanilla. Hon äter ingenting och har verkligen avmagrat den senaste månaden. Hon har egentligen aldrig riktigt hunnit hämta sig efter valpkullen. Och pälsen kommer inte alls som den ska. Har besökt uppfödaren ikväll men hans hustru som kan mera var inte hemma. Hon skulle komma hem under natten. Ska dit imorgon och höra vad hon tror men mest troligt blir det ett vetrinärbesök för provtagning eftersom Wanilla vägrar äta just någonting. Idag har hon fått i sig lite kalopps av älgkött, det är allt. Torrfodret ratar hon totalt ! Uppfödaren ska röntga imorgon så kanske kan hon få deras vetrinär att klämma in Wanilla också.


Man blir verkligen orolig ! Och ska verkligen tandsten kunna orsaka detta, det har jag svårt att tro. Och jag tycker hon borde äta om hon har mask, äta mera än vanligt. Så då återstår i alla fall frågan, vad är det för fel ?????????? Ligger nära till hands att börja oroa sig över tumörer..... inte alls ovanligt för Bernersennen.  Jisses jag vågar knappt tänka tanken. Hur ska man sova denna natt då ? Hemska tanke att kanske bli av med Wanilla Gråter.

Av Corina - 15 oktober 2009 11:21

Idag tog jag fram dammsugaren som jag nämnde redan igår Glad. Så nu är det dammsugat och jag har till och med torkat köksgolvet. Tvättmaskinen har också fått arbeta lite på förmiddagen. Nu anser jag att det får vara nog för denna dagen med städning och sånt. Nu blir det bara lite småplock som vanligt.

Till lunch fick gubben äta mannagrynsgröt och smörgås idag. Jag var sugen på det Skrattande.


Egentligen skulle det nog behövas dammtorkas lite överallt också här hemma men just nu ids jag helt enkelt inte.


Så har jag skickat iväg mina tre första leveranser av örhängen idag också, det känns faktiskt hur roligt som helst . Tack ni som handlade, ni vet ju vilka ni är Flört. Har suttit och kikat på lite nytt material och klurat lite över nya modeller på örhängen också. Lite funderingar över halsband också i magnetisk hematit. Har lite hematit hemma men måste ta hem mera och lite mera olika pärlor för att det ska räcka till halsband. Finns så mycket att välja på så man blir snurrig. Har dock konstaterat att Panduro ska jag inte beställa hos för dels är dom svindyra och har enormt lång leveranstid dessutom.


Nej nu ska jag fortsätta kolla runt på pärlor och sånt.

    

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards