Corinas Blogg

Alla inlägg under december 2015

Av Corina - 25 december 2015 14:12

     

Får lov att önska alla en God Fortsättning då.

Har nu jobbat julafton och halva juldagen och ser då fram emot två lediga dagar.

Känns väldigt skönt även om det varit trevligt att jobba också.


Vädret bjuder inte på sin bästa sida. Regnar och blåser. Vägarna är antingen glashala eller fulla med vatten.

Jobbigt att köra minst sagt. Men jag har lyckats hålla mig på vägen trotts allt. Man får vara nöjd !


 


Jobbade ju till kl 16 på julaftonen. Julmaten intogs här hemma när jag kommit hem.

Efter vi städat bort och diskat fick ungdomarna sina julklappar. Nöjda och glada försvann båda två upp på övre våningen för att starta upp spelkonsollen dom fått tillsammans, en xbox one.

Jag blev sittande i soffan och maken i sin fotölj med var sin liten smutt wiskey kvällen till ära.

Lite senare knackade grannen på med en liten julklapp, en flaska wiskey :) Satt och pratade en stund och fick sig en liten smutt han med !

Och för min del blev det tidig kväll då jag skulle upp i svinottan idag för att börja jobba 06.45


 

Så det blev verkligen en lugn julafton måste jag säga !

Och denna kvällen blir säkerligen lika lugn.


 

Nu laddar vi om då med andra ord och ser fram emot det nya året.

Jag jobbar nyårsaftonen till kl 21 men är ledig nyårsdagen så jag kan fira in det nya året.

Då har vi gäster här hemma, blir säkert trevligt !


Har bytt blogglogga och bakgrund som ni ser.

Lessnar fort på julsaker så nu får den bli på detta viset tills jag gör något nytt igen.

Är kul att variera tycker jag !


Ha nu en god fortsättning så ska vi se vad jag kan hitta på framöver.

Kram på er !


 




Av Corina - 23 december 2015 08:17

Uppe tidigt denna dagen. Dagen före dopparedagen.

Ska jobba idag. Börjar kl 12 och slutar kl 20.

Man kan väl säga att min julhelg har dragit igång denna dag.


Någon julstämning har inte infunnit sig. Och det har blivit sparsamt dekorerat här hemma detta året.

Barnen har inte ens velat bry sig i julgran detta året.

Och med tanke på hur katterna härjar just nu så är det nog lugnast att skippa den faktiskt.

Har ju ljusstakar och stjärnor   .


I övrigt är allt klart här hemma kan jag tycka.

Jag får starta med att sprida lite jul på jobbet till våra tanter med andra ord.

Jag hoppas de julklappar jag slagit in till dom blir uppskattade i alla fall.

Dom ligger under granen på jobbet och sprider nyfikenhet   .


 

Nu önskar jag er en trevlig dag. Denna dagen före dopparedan.

Synd att snön lyser med sin frånvaro !


Julkram   

  

Av Corina - 22 december 2015 13:08

Har kämpat för att blogga en god stund nu.

Routern kajkar friskt kan jag ju säga. Allt fungerar helt perfekt ända tills sonen vaknar.


 

Nu verkar det ju fungera dock......


Har tvättat färdigt nu igen. Borde slippa tvätta nu på några dagar i alla fall.

Julmaten är inhandlad, skinkan är färdig och avsmakad.


Igår kväll umgicks vi med grannen en stund. Käkade lite ost och kex och drack lite vin.

Kort sagt, en trevlig avkopplande stund såhär innan julen.


 

Jobbar vidare med mitt paint shop pro. Roligt är det.

Kul att både göra animerat och vanliga. Kul att se hur samma bild blir beroende på hur man gör.

Jobbar nu med nyårsbilder. Börjar bli lite tradigt med julbilderna !


     

Även lite annat blir det också.


Bloggandet förenklas inte riktigt av att jag har en liten gubbe som envisas med att läsa högt ur den tidning han just nu läser. Måste ju trotts allt vara lite trevlig och svara honom emellanåt även om det han läser råkar vara relativt ointressant i mina ögon   .


 


 


Avsluta dagens inlägg med två nyårshälsningar för troligen blir detta mitt sista inlägg för detta året.

Jobbar ju rätt mycket nu framöver.


Kram till er alla.

Ses senare vid annat tillfälle.













Av Corina - 20 december 2015 09:12

Jepp så är det !

Det börjar närma sig slutet på denna väntan då. Snart är julen här med andra ord.

Själv ska jag tillbringa denna fjärde advent på jobbet till kl 20 ikväll.

Lär väl gå bra det med som vanligt.

Men belöningen blir två lediga dagar efter denna arbetshelg.


 

Får önska God Jul redan nu.

Hur många som ser detta vet man ju aldrig men några kanske gör det ändå.

Lägger ju ut den via andra medier också men skickar inget riktigt privat numera.

Det fungerar det med får jag hoppas.


Ha en skön söndag nu så hörs vi en annan dag.

Kram !

   

Av Corina - 18 december 2015 09:19

Ja exakt min tanke, helt plötsligt är det fredag igen !

Denna veckan har gått lika fort som alla andra gör numera.

Har haft denna veckans lediga dag.

Nu ser jag fram emot ytterligare tre arbetsdagar igen över helgen.


 

Julen kryper närmare för var dag.

Julklapparna är införskaffade i god tid här.

Blir bara vi fyra i familjen över julen detta året och jag jobbar julafton och juldagen.

Men klarade mig från kvällen detta året.

Så det blir julmiddag hemma med familjen och sedan kvällen i lugn och ro.


 

Någon hysteri har inte infunnit sig för min del.

Ingen julgran blir det att sätta upp detta året. Det har vi beslutat gemensamt jag och dottern.

Det får räcka med julgardiner och stjärnor och ljusstakar.

Vi får vara tillsammans och det är ju skönt.


 

Julstädningen är avklarad. Inte är det dammfritt men sådär lagomt städat i alla fall.

Sista maten inhandlas på måndag då jag är ledig efter denna arbetshelg.


Och just nu snöar det hos mig men det är snudd på plusgrad så det lär väl övergå till regn som vanligt.


 

Avslutar detta inlägg med bilden ovan.

Snart får tomten sin välbehövda semester igen då. Det lär han nog behöva som vanligt :)


Önskar alla en trevlig helg.

Ses en annan gång.

Kram !  

Av Corina - 13 december 2015 07:50

Tredje advent.

Tänk vad tiden går fort.

Snart är julaftonen här igen. Ännu ett år har snart passerat.

Återblick ? Nja tror jag väljer att blicka frammåt istället. Fast det året som gått har väl varit rätt bra.

Men väljer ändå att strunta i det passerade och se vidare.


 

Gårdagen började för min del med städ och tvätt. Förmiddagen ägnades åt en storstädning av badrummet samtidigt som tvätten snurrade i maskinen.

Sedan bar det av ner till Hörnefors. Ett besök hos pappsen och hans familj.

Viktor fick sina jeans lagade. Bättre att laga då det bara är lite små skavanker. Så nu har han åter igen tre par jeans att använda.

Kom inte hem förränn runt åttasnåret igår kväll. Så det blev inte tvättat klart igår. Med andra ord så snurrar maskinen även denna dag trotts att det är Lucia.

Får se om det blir ett kyrkobesök på eftermiddagen. Familjegudstjänst kl 16 är det i Tavelsjö Kyrka.


 

Ute är det -9 grader nu på morgonen. Men snön lyser med sin frånvaro. Isigt som bara den är det däremot.

Glashalt kan jag ju lugnt säga.


Nu ska jag dricka tretåren klart och sedan är dagen igång på allvar.

Ha en härlig tredje advent och lucia.

Vi ses en annan dag.

Kram !

  

Av Corina - 11 december 2015 14:35

Denna veckan bara försvann som sagt !

Förra helgen blev aningen tuff kan jag ju lugnt säga. Har knappt hunnit hämta mig.

Fredag kväll gick väldigt fint men lördag den vill jag bara glömma !

Hade kommit mig ur sängen när telefonen ringde (hade sovmorgon och skulle börja jobba kl 12).

Kollegan ringde och var minst sagt desperat. Ensam på avdelningen då den andra kollegan sjukskrivit sig. Och som vanligt inga vikarier att få tag på ! Bara att hoppa i kläderna och så snabbt som möjligt ta mig till jobbet.

Det blev att jobba från sju till klockan 20 på kvällen utan rast !

Och jag kan lugnt säga att jag var allt utom pigg när jag äntligen fick gå hem.

Som lite extra krydda hade jag delad tur på söndagen. Totalt knäckt åkte jag hem på söndag kväll !

Tack och lov ledig dag på måndag och den blev bara en vilodag då jag inte orkade något alls nästan.

Sedan har jag jobbat tisdag, onsdag och torsdag.

Idag ledig och ledig helg, haleluja !


Fixade lite julklappar igår efter jobbets slut. Kom hem efter kl 19 och landade i soffan med ett glas vitt.

Före kl 22 landade jag i sängen och somnade nog ganska snabbt. Vaknade dock redan kl 5 idag fast skapligt utvilad dock.

Idag har jag varit ner och handlat för helgen tillsammans med maken. Och efter det har maken och jag hjälpts åt att städa vardagsrummet. Bytt gardiner och fått till lite jul här hemma.

Så nu är det middagsmaten som ska ordnas. Kyckling och ris blir det idag. Tror det blir vin till maten !


 

Morgondagen får vi väl se vad det blir. Kanske ett besök hos min pappa.


 


Ha nu en härlig fredagkväll.

Höres en annan dag.

Kram !


      

Av Corina - 4 december 2015 08:34

Ja så blev det fredag igen då.

Gårdagen vet jag inte vart den tog vägen för helt plötsligt var det bara dags att sova !

Var till frissan igår så nu är jag klippt och färgad igen. Ja färgningen fick maken hjälpa mig med när vi kom hem.

Var och veckohandlade också, blev lite senare på grund av klippningen så skulle tro att det var därför jag upplevde att dagen bara försvann.

Plockade lite hemma och tvättade som vanligt och satt vid datorn.


Ute har man varnat för kommande snöoväder. Ganska typiskt när jag ska jobba helgen.

Så var det sist jag jobbade helg också.

Får väl se vad det blir. Har jag bara blivit strandsatt på jobbet en enda gång under åren vi bott ute i spenaten.

Då var det verkligen ett riktigt snöoväder !

Hoppas det inte blir på det sättet denna helgen.


En tuff vecka med sex arbetsdagar av sju möjliga är jag inne i just nu. Har sålunda tre arbetsdagar att avverka kvar. Det blir tre kvällar dessutom varav en delad tur som vanligt.

Lär nog gå detta också. Har ju fungerat tidigare !


 

Mina alster bjuder på mycket jul just nu.

Julen är inte min favorithögtid men det är fint trotts allt.

Gillar tända ljus och stjärnor och tomtarna är ju rätt söta ändå !

Kanske kan det peppa lite att tillverka lite vackert i paint shop pro.....


 

Just att animera bilderna är roligt. Blir lite mera levande. Och det är roligt att se hur en stillbild förändras när man animerar ! Kan bli väldigt stora skillnader !


 

Avslutar dagens inlägg med en animerad julängel.

Får önska alla en fridefull andra advent och en trevlig helg.


Kram !

  

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards