Corinas Blogg

Alla inlägg under mars 2021

Av Corina - 29 mars 2021 09:29

 

Så var det måndag igen då, slut på tre dagars ledighet.

Känns väl lite sådär.

Klockorna omställda ännu en gång då och jag ställer mig lika frågande som vanligt till varför detta ska vara nödvändigt till. I min värld känns det bara vansinnigt onödigt. Att skylla på att vi får längre ljustid på eftermiddagen är ju bara dumt. Ljuset kommer ju ändå, eller hur ??

Nä lägg ner detta och låt oss ha normaltid året runt.


 

Vad har helgen bjudit på annars då ? Inte något spännande för min del.

Var till frissan i fredags. Klippning och färgning som vanligt.

 

Håller sig väl någon månad drygt innan det är dags igen.

Lördag snurrade tvättmaskinen som vanligt och igår fylldes dagen av ren vila tillsammans med min stickning.

     

I skrivande stund har jag påbörjat sista blomman i mönstret som så småningom ska leda till avmaskningen. Kanske blir strumpan klar denna veckan.


 

Detta är en present till dottern som flyttar till ny lägenhet tillsammans med sin Josch denna veckan.

Tyckte denna katt skulle passa bra till två som älskar katter.


Nu väntar då en ny vecka bestående av sex arbetsdagar av sju möjliga då. Känns lite surt såhär i starten men som vanligt ska det väl gå skapligt i alla fall.


Får önska alla en fin start på denna veckan.

Cyberkram !


     

Av Corina - 23 mars 2021 07:03

 

Vi skriver tisdag idag. Var ledig igår och den dagen försvann fort som vanligt.

Tillbringade gårdagen mestadels hemma med gubben, avbrott endast för att handla lite i Hissjö.


 

Pysslat med att sticka (som vanligt). Jobbar med ett par mönstrade strumpor just nu.


         

Ett kul mönster även om jag har fått sticka baklänges några gånger som vanligt. Håller på med foten och har några varv kvar tills hoptagningen för tårna. Sedan är det bara strumpa nr två kvar.

Måste samla kraft till att sticka tummarn på ugglevantarna också. Kanske efter första strumpan......vi får väl se.


 

Petar av och till med mitt PSP också även om det kanske blir lite mindre just nu ett tag.


Våren pratar alla om och jodå den kommer nog till mig också. Men än ligger snön djup här. Och mest troligt kan det nog bli något bakslag till också. Jag brukar säga att före Påsk är det aldrig riktigt säkert. Och Påsken kommer ju ändå tidigt detta året.


Pandemin härjar vidare också. Har fått mina två sprutor, väntar på att gubben ska få sina också men det verkar gå trögt ! Så än får man vara försiktig som tidigare.

På jobbet bär vi fortfarande munskydd och det är lika vidrigt nu som när vi började med det. Kommer ALDRIG att vänja mig med dessa fanstyg ! Och att använda det när jag handlar överväger jag väldigt noga.....handlar när det är lite folk för att slippa skiten i alla fall när jag är ledig !

Fortsätter med handtvätt och handsprit.

Fortsätter att hålla mig hemma så mycket som möjligt.

Håller dinstansen och träffar minimalt med andra människor.

Umgås endast på jobbet och med närmaste familjen (gubben och barnen).


Vad mera kan man göra ?


På fredag ska jag i alla fall till frissan igen. Den biten tummar jag inte på, det hör till mitt sätt att få må bra....att få vara snygg i håret.


 

Annars så mår jag väl ganska bra, om man bortser från mitt högra ben då. 

Vissa dagar är det bara hemskt ! Men jag kämpar på.

Läkaren ansåg ju att jag var för ung för att få röntga benet, så man får väl vara glad för den komplimangen eller hur........jag är ju bara snart 57 år med 37 år i ett slitsamt yrke......

Livet rullar på med andra ord.


Skickar en cyberkram till den som vill ha.

Fortsätt med att hålla distans, tvätta och sprita händer och ni som inte klarar av att hålla riktigt distans får ta på er munskyddet.

Snälla, trotts vaccinering, fortsätt att vara försiktiga där ute !


 


Av Corina - 8 mars 2021 07:55

 

Vaknar som vanligt ganska tidigt trotts att jag är ledig. Tio över sex vaknade jag denna dagen.

Då var maken redan igång och sonen hade åkt till jobbet.


Har jobbat hela helgen, långhelg denna gången och det känns i kroppen kan jag säga.

Men lite vila så orkar man nog arbeta efter en ledig dag igen.


   

Simba ligger som vanligt på aningen udda ställen, men ser ut att njuta ändå, kan jag tycka.


       

 

En vante färdig i alla fall även om det nog blev lite  galet i slutet, men det gör inte så mycket anser jag.

En vante blev det ju ändå, efter en del problem !

Nu ska andra vanten stickas och sedan blir det då tummarna också.


 

Nästa projekt är redan på planeringsstadiet. Ett par sockar med mönster. Inte riktigt säker på vad mönster det blir. Får vara på fundering tills vantarna är färdiga.


För övrigt annars så frodas coronan vidare.

Jobbar vidare i munskydd och tar prov varje vecka. Hittills har jag klarat mig tack och lov.

Vaccinet har jag tagit, två sprutor och inga biverkningar alls. Ömt i sticket någon dag men det överlever man ju kan jag tycka.

Inga besök på några större affärer blir det, handlar i våra närbutiker. Behövs annat blir det näthandel.

Träffar folk på jobbet men i övrigt träffar jag enbart maken och sonen och dottern någon gång.

Det börjar tära på tålamodet faktiskt, att undvika kontakter och försöka följa rekomendationerna.

Men jag gör vad jag kan trotts allt.

Eventuella möten sker digitalt.


Tänk om alla kunde ta till sig informationen om att hålla avstånd och inte resa hit och dit okontrollerat !

Och använda munskydd där distans inte riktigt kan upprätthållas.

I vår lokala butik använder jag munskydd och det vid mina besök är mer folk där. Är det inga andra eller någon enstaka använder jag inte munskyddet faktiskt. Då är det ju inga problem med svståndet om man säger så.

Och tvättar och spritar händerna ofta !

Munskydd är ett helvete att röra sig i, kommer aldrig att kunna vänja mig vid detta. Men finner mig i att måsta ha det på jobbet. Övrig tid vill jag kunna andas ordentligt vilket är svårt med munskydd anser då jag.


 

Nåja, livet går vidare med eller utan munskydd tydligen.

Bara att härda ut för denna smitta lär vi få leva med länge till.

Börjar längta till riktig vår och sommar, då man kan sitta ute.


Får önska alla en fortsatt härlig måndag.

Cyberkram !


    

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards