Corinas Blogg

Alla inlägg under oktober 2010

Av Corina - 28 oktober 2010 13:48

  

Set med Snögubbar

1 st hänge

1 par örhängen

Pris : 100 kr

 

  

Set med Tomtar

1 st Hänge

1 par örhängen

Pris : 100 kr


    

1 st halsband med julhänge.

Röda glaschips och mellandel i form av mönstarde tuber i metall.

Pris : 150 kr


  

1 st hänge

rött hjärta i glas och ett snirkligt kors i silverfärg

Pris : 70 kr


  

1 st hänge

Stansad fyrstav "Tomtemor" och en liten "tomte" i glas med hatt i akryl.

Pris : 70 kr


  

1 hänge med tomte i frostat glas och julgran i grönt glas.

Pris : 70 kr


   

Nr 1 : Kittyhänge

Nr 2 : Tomtehänge i glas

Nr 3 : Tomtehänge i glas 

Pris : 70 kr st


  

1 par örhängen i glas och akryl

Pris: 70 kr


  

1 par örhängen tomtefar

Pris : 70 kr


  

1 par örhängen "Norrlandstomte" i fimo.

Pris : 70 kr


Dessa smycken finns enbart 1 st av varje smycke. Så först till kvarn gäller som vanligt.

Maila till mig om intresse finns. Som vanligt kollar jag klockslaget när jag får mailet om det är flera som vill köpa samma smycke.

  

Av Corina - 26 oktober 2010 14:18

Har varit och styrketränat igen. Oftast har det blivit just tisdagar jag tränat styketräningen. Har passat bäst då för mig. Som vanligt ställde jag mig på vågen innan träningen.

Vågen visar nu 95,8 kg. I onsdags vägde jag 97,5.........

Man blir verkligen motiverad !


Var och inhandlade ny mobiltelefon till dottern idag. Dels för att jag lovat henne en pekmobil och dels för att hennes mobil tar emot laddningen lite dåligt numera. Blev en Samsung, lite billigare mobil,kostade en tusenlapp.Hoppas den ska duga nu också.....man vet ju aldrig med barn.

Blev lite nya kläder till sonen också, det behöver han verkligen !

Beställde ny mobil till mig själv också.........kanske inte nödvändigt men som en liten belöning till mig själv,kan man väl vara värd, eller ?


Carpe Diem

Av Corina - 24 oktober 2010 08:53

Fick sovmorgon idag. Kravlade ur sängen kl 8. Då satt barnen och kikade på Tv. Nu har jag klätt på mig och ätit frukost. Tänkte ta en morgonpromenad men det får bli efter lunchen. Kroppen tar sån tid att vakna numera. Måste få igång lederna innan jag ger mig ut på promenad. Har blivit smidigare men fortfarande tar det lite tid att väcka lederna på morgonen.


Igår var jag och besökte pappa i Hörnefors. Och som vanligt är det så roligt att komma dit ! Man bli glad av dessa besök :)

Av Corina - 22 oktober 2010 11:04

  

Halsband i vaxad bomull att fästa hängen i. Det finns även i svart.


    

Halsband (läder) 170 kr


              

Några olika juliga hängen : 70 kr


  

Änglahänge : 70 kr. Denhär ängeln går att få som örhängen också och örhängena kostar 70 kr (silverkrok + 10 kr).


Som vanligt kan du köpa hänge plus band för 170 kr.



Av Corina - 20 oktober 2010 21:27

och besök på xtravaganza ikväll.


Vikt nu: 97,5 kg


Pratade om olika sätt att träna bland annat. Att stavgå och styrketräna passar mig utmärkt för tillfället.


Köpte en kokbok idag, 259 kr. Finns hur många trevliga recept som helst som jag ska ta och testa.


Annars så har dagen varit som vanligt......full rulle. Var ner och handlade mat idag. Skåpen ekade tomma här hemma. In handlade också en lampa så jag ska kunna arbeta med mina smycket trotts mörkret som råder numera. Håller på med lite juliga smycken just nu. Bilder kommer, förhoppningsvis till helgen eller nästa vecka.

Köpte innegympaskor till sonen och tio par strumpor också. Han börjar ha lite ont om strumpor gossen. Fick förresten hämta honom tidigare i skolan idag då han fått en fotboll hårt sparkade mitt i skallen på gymnastiken. Hade ont efter detta. Men verkar dock som om det inte blev så farligt i alla fall. Mådde bra ikväll igen. Man blir ju lite orolig för eventuell hjärnskakning med smällar i huvudet.........

Och tvättmaskinen har snurrat som vanligt.


Däremot en vilodag från träning idag. Nya tag imorgon med stavarna är det tänkt.


Carpe Diem 

Av Corina - 19 oktober 2010 17:39

Som vanligt har jag fullt upp :) Dagarna flyger förbi och jag har som vanligt inte alls hunnit med det jag från början tänkt. Fast det gör inget, hinner det en annan dag.......


Jobbat idag, 7 - 14 men jag smet 30 minuter tidigare idag. Flexade heter det visst :) Och då bar det av till xtravaganza för lite styrketräning. Passet tar ca en timme att köra. Skippade att duscha där, valde att åka hem för att duscha idag. Träningen gick fint. Kroppen känns skönt trött.......


Nu är det kväll igen och dags att koppla av lite för min del. Ska nog koka lite kaffe bara maken blir klar med disken.


Imorgon är en ny dag. Matinköp står på schemat i första hand. Sedan blir det kanske ett stavpass efter lunchen, får se.


Carpe Diem 

Av Corina - 17 oktober 2010 11:39

Idag blir det att besöka Tavelsjö Bygdegård för en "kyrkogårdsvandring" via datorn.

Vi har ju under ett antal år arbetat med att kartlägga Tavelsjö gamla kyrkogård. Det har varit mycket arbete men på samma gång intressant. Jag har varit inblandad eftersom jag dels sitter i styrelsen för hembygdsföreningen och dels för att jag fotograferar en hel del. Mitt bidrag har varit bland annat att fotografera alla gravvårdar på kyrkogården och redigera dessa foton. Jag ansvarar även för föreningens hemsida som ni gärna får göra ett besök på


http://tavelsjohembygdsforening.se


Periodvis har det naturligtvis stått ganska stilla på hemsidan.  Jag arbetar ju med detta helt ideellt och vissa perioder finns helt enkelt ingen tid över och då kommer uppdateringarna i klump. För besökare och inskickare av uppgifter kan det naturligtvis kännas irriterande att det tar sån tid att få ut vissa uppgifter på hemsidan och en del kanske inte ens hittar uppgifterna. Vi hoppas idag på att kunna visa hur man hittar allt på vår hemsida för de som inte är så bevandrade på dator och internet.


  

Annars idag så har jag tvättat igen. Almas favoritbyxor får inte vara smutsiga till imorgon :) Skulle ha köpt två par när jag köpte dom men så dags att tänka så nu när dom är slut i hennes storlek !

Skulle behöva införskaffa lite nya kläder till sonen också. Bland annat kalsonger och sockar och något par byxor till också.  Hans garderob är ganska så begränsad........får ge mig ut på vandring bland katalogerna på nätet under dagen om jag hinner.


Carpe Diem

Av Corina - 16 oktober 2010 18:44

Idag har jag varit på Världens Barn Gala i församlingsgården i Tavelsjö. Båda mina barn deltog i galan och det känns ju bra att även sonen deltog. Alma sjöng flera melodier tillsammans med två andra flickor. Och hon var sååååå duktig :)


Medverkande var : Barntimmarna, skapargruppen, Ungdomar från Tavelsjö, Johanna Nordgren, Kim Falkensköld, Lotta Andersson och David Bergquist.


                                                                          

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards