Corinas Blogg

Alla inlägg under november 2018

Av Corina - 16 november 2018 08:07

 

Dagarna rullar på. Fredag igen och ännu en arbetshelg ska utföras.

Arbetshelgerna blir många när man jobbar varannan helg. Och det är allt utom roligt att måsta jobba så mycket helg plus de flesta vardagarna också. Man förstår ju att vårdyrket inte är intressant för de som ska välja yrke dessa dagar ! Hade jag varit ung idag hade jag nog inte valt detta yrke om  jag ska vara ärlig även om det är ett trevligt och givade yrke.

Ute är det åter en dimmig och fuktig dag, grådisigt. Blir liksom inget riktigt dagsljus för tillfället.


Zimba mår utmärkt och har börjat vara ute som vanligt. Det är så fantastiskt att ha honom hemma, levade dessutom ! Och Ulla är åter igen sitt vanliga kattjag också. Hon har ju fått hem sin kompis igen !


Dottern är iväg till ännu en skoldag, sista dagen denna veckan. Maken är på läkarbesök på sjukhuset denna dagen och sonen följer med honom idag. Då slipper pappa köra hem efter undersökningarna som kan bli jobbiga.

Själv avnjuter jag en förmiddag i ensamhet här hemma. Detta är inte allt för vanligt men uppskattat när det händer ändå. Lullar på här hemma i lugn och ro med andra ord.


   

Får önska alla en trevlig helg.

Ses en annan dag.

Kram !


Av Corina - 12 november 2018 09:00

 

Lyckan var total igår efter ett telefonsamtal från en granne.

Zimba hade hittats, instängd i ett förråd på en gård som mesta tiden står tom numera.

Ägarna var lyckligtvis på besök igår och hörde en katt jama inifrån förrådet.

Fick locka länge innan han vågade sig fram till mig och det får man väl förstå. Tre veckors isolering där inne kan verkligen inte ha varit roligt.

Och vi har varit runt där flera gånger utan att uppfatta några ljud då !

Nu är i alla fall Zimba hemma igen. Betydligt tunnare och våldsamt hungrig och törstig.

Nu får vi njuta av denna underbara herre ett tag till !

Har varit ute idag.......två minuter på bron sedan kom han in igen. Nyttjar lådan inne för tillfället vilket han inte gjort på flera år !

Han får ta saker och ting i sin egen takt, syns att han vill vara nära oss nu.


Natten har han tillbringat med dottern, först i sängen nära henne sedan nedanför sängen.


Vad vore livet utan katt ??? 

Sååå väldigt tomt !!!


Ha en fortsatt underbar dag nu.


Av Corina - 10 november 2018 07:31

 

Lördag morgon, +4,5 grader, fuktigt och dimmigt. Börjar ljusna utanför köksfönstret nu.

Dricker mitt morgonkaffe, har varit uppe sedan före fem denna morgon. Vaknade av att Ulla började härja i sovrummet. Hon ville ut. I natt har Ulla legat i min säng, vilket inte är så vanligt.

 

 Zimba är fortfarande försvunnen. Har gått tre veckor utan ett livstecken.

   

Gårdagen försvann som vanligt. Var ner och handlade, sedan blev det en riktig vilodag för min del. Idag måste jag väl ta tag i diverse måsten med andra ord. Tvättstugan är synnerligen kaotisk, åtgärd krävs verkligen.

             

Fåglar och vinter är jag inne på i mitt skapande med paint shop pro.


Har börjat kika runt lite på kattungar.....Ulla behöver en kompis. Hon saknar verkligen Zimba. Och det gör även vi såklart men när man inte har en susning om vart han tagit vägen, vad som hänt vet jag inte vad mera som finns att göra. Så tråkigt att inte vet vad som hänt.........


     

 

 

Nu blir det nog lite mera kaffe innan jag går vidare med att klä mig och ta tag i dagens vedermödor. Besök väntas från Sorsele också, farsdag imorgon.


Kram till er alla !


Av Corina - 2 november 2018 08:42

 

Så var november här igen då. Snön har fallit och som vanligt även regnat bort igen.

Idag är det en grå dag. En vit fuktig och luddig filt vilar över landskapet denna morgon.

Gårdagen försvann i ett huj. Var ner och handlade och besökte tandhygenisten. Sedan hem för att tvätta och laga middag. Och vips var den lediga dagen ett minne blott.

Idag laddar jag för ännu en arbetshelg. Den helgen med långa dagar. Idag fredag jobbar jag 12-20. Imorgon lördag blir det 8-20 och på söndag är det 7-16. Men det borde väl gå det med.


 

Simba är fortfarande försvunnen och ingen har sett till honom. Vi har verkligen sökt men det är som att leta efter en nål i en höstack. Känns så vansinnigt trist. Tittar ut och varje gång hoppas jag på att han ska komma strosande. Varje gång blir jag lika besviken.

Ulla saknar honom också som det verkar. Hon är ovanligt mycket runt oss vilket hon sällan varit tidigare. Ligger i soffan eller i knät och det är verkligen ovanligt för att vara Ulla. Hon har tidigare enbart tytt sig till Alma.

Men livet måste ju ändå gå vidare, trotts allt har det ju skett under tidigare............


 

Är väldigt glad åt mina nya vinterskor. Är så ovanligt att ett par skor passar bra direkt, inga skavsår.

Dom kostade lite men så väldigt värt pengarna.


 

Ska också försöka minska ner på mitt snus och har av den anledningen skaffat tobaksfritt snus. Vi får väl se hur det fungerar med den biten. Förhoppningen är väl att bli snusfri, med tiden då. Men jag lovar inget !


 

Men annars så är det väl rätt bra kan jag tycka. Visst, kroppen gillar väl inte kyla och blåst men man har ju liksom vant sig. Försöker mjuka upp och röra mig för att lindra värken. Vissa dagar går det bra vissa dagar går det lite mindre bra. Men livet rullar på ändå.

Idag har vi i alla fall plusgrader, hela 7 plusgrader dessutom så kroppen sköter sig rätt bra hittills.


 

Nu får jag önska er en trevlig helg.

Kram på er alla.

Ses en annan dag !


Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards