Corinas Blogg

Alla inlägg under maj 2015

Av Corina - 18 maj 2015 07:23

   Måndag och ny vecka igen då.

Helgen har varit bara bra. Njuter av att ha båda ungdomarna hemma på helgen.

Speciellt när jag för en gångs skull faktiskt har varit ledig själv också.


Fredag kväll tillbringades i soffan med ett (eller hur det nu blev) glas rött vin. Grannfrun blev pratsugen och dök upp lite senare på kvällen också, trevligt !

Lördagen blev blandad som vanligt. Vi var ne på Coop och handlade. Eftersom jag numera jobbar heltid måste ju vissa saker göras de få dagar man nu har riktigt ledigt. Och mat måste vi ju ha !

Tvättmaskinen snurrade som vanligt för naken vill man ju inte heller vara.


 

I brist på bra bilder blir det mobilbilder idag. Och kvaliten där efter, sorry. Men bättre än ingenting....tror jag.


 

Lite stickning har hunnits med också såklart.

Just nu håller jag på med en kofta till mig själv. Men det går sakta eftersom arbetet blir tungt. Jag kan bara sticka några varv varje gång eftersom axlar och nacke inte orkar mera. Så emellanåt blir det sockar som stickas samtidigt. Sockar går bra att sticka det orkar axlar och nacke utan problem.

När koftan blir klar.....ja det får vi väl se.


Men som sagt idag är det då måndag igen. Ungdomarna åter i skolan då. Viktor tillbaka till Vännäs över veckan.

Jag ska jobba, men kort kväll idag. Har en rätt bra arbetsvecka trotts att jag jobbar helgen som kommer.

Och än så länge fungerar det att jobba heltid faktiskt. Jag har sänkt farten bara, försöker inte hinna så mycket som möjligt längre på jobbet. Gör det jag måste och sedan får det faktiskt räcka. Övrigt gör jag i mån av tid och ork !

Har fått en del ovett faktiskt eftersom vissa saker inte gjorts på jobbet. Men skakar liksom av mig det. Har min fulla rätt att lämna en del och prioritera emellanåt kan jag tycka då det handlar om onödigt jobb som inte hinns med. För i min värld är fortfarande de äldre viktigare än all städning i världen. Vill någon prata så stannar jag faktiskt upp och lyssnar !


Nu får jag önska alla en trevlig måndag, och fortsättning på veckan om jag nu inte skulle hitta på att blogga mera på några dagar igen !


Kram !


Av Corina - 16 maj 2015 21:01

Tillbringar kvällen i soffan. Hockey på tv. Dagen har bestått av att handla och tvätta och stickning.
Hoppas ni alla får en härlig kväll vad ni än gör.
Kram och på återseende.

Av Corina - 8 maj 2015 15:05

Så har dottern fått ännu en piercing. Många förfasar sig. Jag tycker dock att en piercing är ok för den är enkel att ta bort. En tatuering är det svårare att göra något åt om man ångrar sig.
Och jag tycker det blev fint.

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards