Corinas Blogg

Alla inlägg under december 2013

Av Corina - 14 december 2013 21:40

Alla färdiga armband. Riktigt nöjd är jag med dom. Har gjort fler men dessa har fått nya ägare.

Av Corina - 10 december 2013 22:58

Vissa arbeten är jag lite extra nöjd med. Dessa tre är just sådana arbeten. Tekniken heter Kumihimo och kommer från japan. Och det är så roligt och blir så fint tycker jag.
Annars så går dagarna. En del att stå i när jag inte jobbar. Nu är det dags att koja. Ville bara visa armbanden och testa bloggandet via mobilen också. Bilderna är mobilbilder.

God natt....ses en annan dag !

Av Corina - 5 december 2013 10:03

   Har så mycket jag skulle vilja skriva om men så sätter jag mig ner för att göra det och vips....hittar inga ord !

Har väl aldrig varit med om att bloggen fått vila så mycket som den senaste tiden. Det vill sig inte riktigt.

Ok, min tid är begränsad så är det ju och datorn ständigt upptagen i detta huset män ändå...


Mamma kvar på sjukhuset sedan en tid nu men tydligen ska hon få åka hem till boendet på måndag. Och vips dyker ytterligare en sak upp som måste göras, julpynta i mammas rum ! Och var petar jag in den biten i en redan proppfyll agenda tro ?


Dottern har fått sina nya glasögon och är nöjd med dessa. En ny värld uppenbarade sig enligt henne själv i alla fall   .

Har tillverkat armband i tekniken kumihimo den senaste tiden, både runda och platta band i varierande färger och storlekar. Har bilder på facebook eftersom det är där jag syns mest numera. Har tänkt ge bort i julklapp nämligen. Ja såklart sälger jag också mina alster som vanligt...


Julen ja....det närmar sig men vet inte riktigt om det gläder mig just nu i alla fall. Känner mig väldigt kluven inför denna julen måste jag säga. Jobbar gör jag, någon måste ju göra det också. Men hur jag ska pussla in besök hos mamma under julhelgen vete katten eftersom hon inte helst vill åka någon längre bit. Maken och barnen funderar på att besöka min pappa och hans fru och jag får göra en snabbvisit hos mamma innan jag ska jobba så får jag träffa familjen senare på kvällen innan jag ska sova för att orka upp och jobba på juldagen igen.

Ingen drömjul men vad kan man göra åt det...det är som det är !

Får njuta av familjen under nyårsfirandet istället då jag är ledig.


 

Hittade en liten tavla som jag gjort en gång i tiden.

Nu ska jag ta tag i fortsättningen på denna dagen. Så småningom blir det jobb. Skickar en varm tanke till en god vän som bröt lårbenet nu på morgonen och ska opereras idag   .


Önskar er alla en bra dag. Vi ses !   

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards