Corinas Blogg

Alla inlägg under mars 2011

Av Corina - 31 mars 2011 09:58

Ett steg närmare helgen-en ledig helg för en gångs skull.


Påminner om utlottningen jag startade i mitt inlägg igår.......om någon missat det :)


Hade ett givande samtal med min dotters lärare igår. Är mycket tacksam över att hon har en rutinerad lärare i alla fall. Hon har pratat med alla tredjeklassare om vad som har hänt. Och vi har beslutat att telefonen ska förvaras i skolväskan i klassrummet, avslagen när den inte används. Dottern kan sin pinkod så nu var det väl attan om någon obehörig ska kunna missbruka hennes telefon !

Läraren och den drabbade kompisen tror på dotterns oskuld och barnen har pratat ut om det som hänt och är överens. Och i och med detta anser både jag och läraren att detta är ett avslutat kapitel, att barnen fortfarande är goda vänner är det viktigaste i detta.

Vad som kanske stör både mig och läraren är att den drabbades mamma efter att hon pratat med läraren skickade ett SMS till Alma ! Det anser jag vara ett lågvattenmärke tycker jag. Hon skulle ha skickat detta till mig och inte till en tioåring som redan mådde mycket dåligt ! Man kan inte som vuxen ge sig på ett barn på detta sätt, det är verkligen fegt anser jag i alla fall. Men nu får vi se hur det går i fortsättningen. Jag hoppas verkligen att detta stannar nu och att vi kan gå vidare, för min del är det avslutat, och jag hoppas den drabbades mamma också avslutar detta i och med att barnen kommit överens.


Idag arbetar jag kväll igen, 12-21 står det på schemat. Ska nog gå bra. Innan jobbet måste jag inhandla lite mat att ha med mig så snart bär det av mot metropolen Umeå.


Vi ses !

Av Corina - 30 mars 2011 09:12

 

Jag lottar ut tre smycken på min blogg.

1 par örhängen "små änglar"

1 hänge "livets träd"

1 hänge "hjärta love"


För att delta ska du lämna en kommentar i detta inlägg. Inget anonymt inlägg, dessa tar jag bort.

Du har till kl 24 den 15 april på dig att delta i utlottningen. Den 16 april drar jag tre vinnare. Vinnarna presenteras på bloggen den 16 april.


Lycka till !

Av Corina - 29 mars 2011 15:11

Ursäkta ordvalet men rubriken tycker jag stämmer faktiskt !


Dottern har blivit anklagad för att ha skickat ett otrevligt SMS till en kille i klassen. Och jag vet att det inte är hon som gjort detta då hon faktiskt tycker hemskt bra om just denna kille. SMS:et är skickat från hennes mobil men tyverr så är det fullt möjligt då hon haft sin telefon i jackfickan utanför klassrummet under lektionstid. Vem som helst kan ha utnyttjat chansen till detta då telefonen inte varit avstängd heller.

Får barnen idag inte lära sig att skilja på mitt och ditt kan man undra ? Det finns verkligen riktiga "skitungar" också (ursäkta ordvalet) !

Och att få rätt på den skyldige blir nog svårt att utreda, barn kan verkligen vara vansinnigt elaka !!!!!!!!!!




Av Corina - 29 mars 2011 13:51

Rätt länge sedan jag vägde mig nu. Mest beroende på att jag inte har någon bra våg här hemma. Men har besökt min svägerska och hon har en rättvisande våg så jag passade på. Vågen visar nu 83 kg, inte illa eller hur ?


Start 104,7 kg och nu 83 kg = - 21,7 kg med andra ord .


Ha en fortsatt bra dag och njut gärna av Martina McBride som sjunger underbart tycker jag, en av mina favoriter !


Vi ses !


 

Av Corina - 28 mars 2011 15:35


Arbetat till kl 13. Efter det ett styrkepass på IKSU. Hem för lunch, dusch och kaffe. Nu snart dags för middag och efter det har dottern fotbollsträning.


Knoppar nog tidigt ikväll, känns det som. Efter en arbetshelg och två styrkepass är jag rätts så nöjd :)

Ha en underbar måndagkväll.....själv ser jag fram emot två lediga dagar.


Vi ses !

Av Corina - 26 mars 2011 14:47

" Du ska inte vittna falskt mot din nästa "


Falska saker haglar för tillfället och man börjar verkligen bli trött på detta. Men det jag tycker är absolut värst är brist på upplysningar. Det händer ständigt nya saker men man blir aldrig informerad.......man får rätt på ett och varje men endast via rykten och det är aldrig bra, man vet inte vad man ska tro längre.


Inte roligt just nu.....hoppas det ska bli bättre.....med hjälp utifrån.


**************************************************
**************


Men annars är det bara bra. Har tillbringat mina lediga timmar idag på IKSU med att styrketräna. Körde först crosstrainern som vanligt sedan mitt program. Idag blev det 3x10 på varje moment. Har nu vilat lite så det känns rätt bra i kroppen. Ska nog orka arbeta resten av kvällen utan problem.


Har införskaffat nya träningskläder, en storlek mindre ! Det går åt rätt håll om man säger så......


Igår tog jag och maken oss tid att äta lunch på lokal som man säger. Det var länge sedan. Trevligt med en stund på tu man hand även om det endast handlade om lunch :)


Ta hand om er, vi ses ! 



Av Corina - 24 mars 2011 08:34

Idag är det dags att arbeta igen, 12 - 21 står det på schemat. För tillfället är det ju inte så att jag längtar efter jobbet. Känner mig inte ett dugg inspirerad alls och så brukar det inte alls vara. Egentligen gillar jag mitt arbete men när man hela tiden får höra att man "skapar" problemen själv tappar man liksom lusten !

Man försöker lägga fram problemen men får mothugg direkt ! Man blir direkt påhoppad och dumförklarad, jag blir bara så vansinnigt less på detta. Man försöker föra fram problem för att man tänker på boendenas bästa men blir bara ilsket påhoppad och beskylld för att skapa problemen man tar fram.


I vissa stunder önskar jag verkligen att jag kunde knipa tyst ! Bara jobba på och strunta i annat. Men då skulle jag väl må ännu sämre antar jag.


Jaja.......detta torde väl lösa sig det också men till vilket pris skulle jag vilja veta ? Ska bli intressant minst sagt.


Sköt om er, vi ses !

Av Corina - 23 mars 2011 13:36

Detta är då vår nya gamla bil. En Golf, årsmodell 1998. Den får liksom vila lite i starten då vi endast har sommardäck på den :) Gubben kör den kortare sträckor visserligen.....men snart ska det ju vara vår eller hur :)


                   

Tvingade ut mig på en liten promenad på förmiddagen för att kanske känna mig lite piggare. Kameran fick följa med. Vet inte om jag blev piggare, jo kanske lite i alla fall. Lite halvdåligt med sol dock idag och som vanligt lite blåsigt men det är i alla fall inte 30 minusgrader :)

Funderar på att låna svågerns Nikon D90 ett tag men jag vet inte riktigt om den skulle vara bättre än min egen Nikon D5000........till syvende och sist handlar det ju om den som står bakom kameran, eller hur ? Om man inte kan se motivet spelar det ju mindre roll vilken kamera man har.......Och min D5000 har egentligen alla finesser plus lite till, rätt mycket som man inte behöver faktiskt :) Nåja, får se hur jag gör.


Sköt om er ! Vi ses !  

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards