Corinas Blogg

Alla inlägg under juli 2010

Av Corina - 30 juli 2010 15:14

  

Set med halsband (ca45cm), armband och örhängen i Snäckskalscoins. Jag själv tycker dessa coins och blomman är underbart vackra. Lystern är jättehärlig ! Just orange kanske inte faller alla på läppen :) Men jag gillar färgerna. Har andra färger också i dessa coins som kommer i form av smycken längre fram.


Frågor........maila mig isåfall.


Carpe Diem 

Av Corina - 30 juli 2010 13:12

      

Nä armband är tydligen inget jag ska ge mig på. Kämpar på men får inte till det riktigt ordentligt alls. Långt ifrån nöjd med mina resultat. Men jag visar dom i alla fall :)


Annars en vanlig dag. Vaknade till ösregn idag men det har bättrat på sig även om det blåser ordentligt som vanligt.

Eftersom det regnade på morgonen bakade maken bullar på förmiddagen. Nu är han ute och spikar på huset igen.


Jag har fått hem en laddning med prylar till mina smycken idag. Fina saker som jag inte vet vad jag ska göra av ännu. Vet inte om jag vågar mig på fler armband.......och blir det så blir det inte i läder i alla fall. Grunnar på nya modeller på änglar......ska se om jag får till något. Snäckskalscoinen var verkligen vackra, av dom kan det nog bli både halsband och armband med kedja. Men som sagt, får se vad min påhittighet kan ge för resultat.

Har också postat en av mina större beställningar idag. Så kul att leverera ut till kunder :) Hoppas kunden blir nöjd nu också........


Carpe Diem 

Av Corina - 29 juli 2010 15:33

                                                                   Foton idag igen. Vi har varit på MajBritts sommarcafe Östibyn som ligger inte allt för långt från där vi själva bor. Gott hembakt fika och kaffe till bra pris. Lite loppisprylar och lite annat hantverk, bland annat lite stickat och hemvävda mattor. Så lite foton på vår "Gungbjörk" på gården, vår katt Sixten och så fortgår målningen av vårt hus naturligtvis.

I övrigt lugnt och behagligt, semestern går vidare.


Carpe Diem

Av Corina - 28 juli 2010 08:52

Lite gråmulet idag också men solen försöker titta fram i alla fall.


Har gjort två stora beställningar på material till smycken. Hittade verkligen läckra snäckskalscoins och snäckskalsblommor på Grodanshop som jag helt enkelt bara måste ha ! Plus en hel del annat också, som vanligt. Har också lagt en stor beställning på Lilla Pärlan. Dessa två sidor är mina favoriter när jag köper delar till mina smycken. Billigt och härliga saker ! Så jag kan varmt rekomendera dessa sidor när det handlar om smyckesdelar. Snabba på att leverara också när man betalar direkt vilket man som beställare uppskattar.


Då kommer vi till denna dag då. Vet inte riktigt än vad den har att ge. Dagen har ju just kommit igång. Har ju semester så jag försöker att göra så lite som möjligt. Om det fortsätter hålla upp kanske det kan bli en tur ut i spenaten med kameran. Lite småplock här hemma som vanligt också. Med hela familjen hemma hela dagarna blir det ju fort rörigt. Kanske lite pyssel med nya smycken. Klurar på armband men jag har lite svårt att få till några armband som blir riktigt bra. Men skam den som ger sig heter det ju......


Levererade ett par beställda örhängen igår. Fungerar att göra på beställning när personen kan komma hem till en och kika på vilket material man vill ha. Lite svårare blir det ju när man ska göra på beställning när man får den via mail :) Men det är verkligen roligt när kunden verkligen blir nöjd med det man gör.


Nä dags för lite mera kaffe innan dagen kommer igång på riktigt. Händer det något spännande får jag väl återkomma senare idag.


Carpe Diem

Av Corina - 27 juli 2010 12:16

Vaknade av att åskan mullrade men bara på håll. Den drog förbi ganska omgående. Men det regnar ordentligt av och till här idag. Dock är det varmt ute.


Roat mig med att betala räkningarna och beställa material för att kanske få till lite flera armband.......får se om jag lyckas med den biten. Materialet borde komma hem till mig om någon dag eller så (hoppas jag).


Gårdagens grillning gick bra fast vi fick sitta inne och äta då regnet hängde i luften hela tiden och lite duggregn kom emellanåt. Men trevligt hade vi i alla fall även om utrymmet blev begränsat.


                                                                                               Lite blandade bilder från gårdagen. Testade lite olika inställningar på kameran också då det är lite speciellt väder ute. Lyckades väl hyfsat i alla fall. Inne fick min nya blixt komma till sin rätt. Är så trevligt att äntligen ha en ordentlig blixt när jag fotar inomhus. Men jag är ingen fena på blixtfotografering utan försöker lära mig under tiden jag fotar. Tar sin tid :)

Vi grillade tillsammans med makens vuxna dotter och hennes dotter Edit och så Britt (min makes ex hustru). Vi höll till i Kassjö som numera är sommarbostad enbart. Mitt i spenaten helt utan närmare grannar annat än att man hör ljud från övriga byn.


Carpe Diem

Av Corina - 26 juli 2010 12:15

Måndag och min andra semestervecka har startat. Gråväder och svalt ute. Men faktiskt, jag tycker det känns bra även om solen kanske vore trevlig att se :)


Idag blir det inget speciellt gjort här hemma. Vi ska iväg på grillfest på eftermiddagen. Vi vilar tills dess.


Grannarna har nyttjat zoomin till sina bilder. Eftersom jag tyckte deras sidor blev lite röriga föreslog jag ändring av bakgrunder. Och för att kolla hur den där zoomin fungerar var jag ju tvungen att registrera mig :) Jag ser helst enhetlig färg på bakgrunden när jag vill visa fotografier. Dom syns bäst då. Så nu har jag en sida på zoomin också. Coggan.zoomin.se 

Besök gärna även om jag lagt ut bilder som ni redan sett. Sidan har även en bloggfunktion men jag har inga planer på att byta till deras blogg alls. Trivs fint med min nuvarande blogg. Får se hur länge jag har kvar sidan, jag var bara nyfiken på hur den fungerade för att kunna ge en hjälpande hand till grannarna som inte är så rutinerade :) Nu vet jag hur sidan fungerar och kan hjälpa dom att få till en sida där man kan se deras foton utan problem. Jag har lagt ut länkar till deras sidor här på bloggen ( Sanna och grannfrun Maria). Besök gärna deras sidor för där finns många fina foton.

Sedan kan det ju vara kul med flera sidor där jag kan få ut bilder. Publicitet är ju aldrig fel :) Nåja, jag blir i alla fall kvar här på bloggplatsen.....


Har gjort ett smycke till värdinnan dit vi ska och grilla idag. Jag hoppas hon ska bli glad åt det, en fyrstav med hennes namn på som sitter på ett band av vaxad tjock bomullstråd. Mitt favoritsmycke för egen del fast jag har mitt hänge i en tjock rem i läder.


Carpe Diem  


Av Corina - 25 juli 2010 12:55


Lite bilder som jag sparat på. Från olika platser och tillfällen den senaste veckan. Är roligt att fotografera men det tar lite tid att gå igenom när man fotar så mycket som jag gör. Hoppas ni får en trevlig stund medan ni kikar igenom detta album. En kopp kaffe medan ni kikar är nog en bra ide.......


Cape Diem

Av Corina - 21 juli 2010 13:23

  Startar idag med bilder på två armband jag pysslade ihop idag på förmiddagen. Inget avanserat alls. Till salu är dessa naturligtvis om någon skulle vara intresserad. 80 kr kostar dom.

                    

Sedan blir det lite olika bilder. Bland annat på huset som nu håller på att bli målat. Eftersom huset är rätt stort lär det ta ett tag och det lär inte bli klart denna sommar. Men varför jäkta ?

Så några badbilder också på dottern Alma och grannens två flickor. Så bilder på vår andra granne som är ute i sin båt och leker. Jag säger som flera jag känner , bränslet är tydligen inte så vansinnigt dyrt trotts allt för nog kostar det mer än det smakar att köra runt i den båten. Fast visst, en läcker båt, eller hur ? Vi puttrar runt i vår lilla plastbåt med en motor på 6 hästkrafter :) Snacka om skillnad, fast vi tar oss också dit vi ska,bara lite långsammare.........och dessutom kan vi ro om vi skulle bli utan bensin:)


Carpe Diem 

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards