Corinas Blogg

Alla inlägg under mars 2019

Av Corina - 27 mars 2019 08:35

 

Jobbade igår efter en veckas sjukdom. Jisses vad det tog emot kan jag ju säga. Var nog inte riktigt redo som jag trodde, men det blir väl bättre. Är ju tur att man kan jobba på halv fart med det jobb jag har. De äldre uppskattar faktiskt detta.

Gick tidigare från jobbet igår också. Hade tid hos tandläkaren som jag inte ville avbeställa en gång till.

En trasig tand vill man ju få lagad så fort som möjligt.

Tydligen var det bara 2 månader sedan jag fixade samma tand så denna gången kostade det mig ingenting att få den fixad. Tack tack !

 

Gissa om man börjar längta efter en snöfri omgivning !!

Nu har dom dock utlovat varmare väder så då ska det väl börja tina hoppas jag.

Fast än kan bakslag komma, påsken har ju inte passerat ännu.


 

Nåja, idag blir det att jobba igen då. Kväll från kl 12 till kl 20 står det på schemat. Ska nog gå bra.

Behöver ju inte springa och har bästa kollegan denna kvällen, som vanligt :)


Ha de så bra nu alla.

Kram !


 

Av Corina - 22 mars 2019 03:20

 

Sitter här i natten.....hostar och snörvlar. Torkar ögonen och torkar näsan som rinner.

Blev en ordentlig förkylning av min värkande nacke med andra ord.

Hela kroppen värker, från håret och ner till lilltån.

Inte för att klaga vilket jag sällan gör men det känns liiite bättre att få klaga liiite ibland.........

Det där med att jobba helg gick ju om intet med andra ord......bara att gilla läget och hålla mig hemma.

Tillbringade gårdagen på soffan, svårt å sova men orkade ingenting ! Flyttade mig från soffan till sängen senare på kvällen och har väl slummrat av och till under natten. Lättast att sitta uppe är det.

Har just tagit alvedon och hoppas kunna sova lite till om ett tag.


 

Ha de gott alla där ute.

Jag ska fortsätta torka näsan och ögonen.

Kram !


Av Corina - 20 mars 2019 05:44

 

Måste ha legat konstigt eller något sådant för nacken är riktigt besvärlig denna morgonen.

Får lov att bita i det sura äpplet och stanna hemma denna dagen. Måste försöka få till kroppen dels till imorgon då jag ska till tandläkaren (måste få tanden lagad innan det är för sent) och så ska jag ju jobba helgen också.

 

Kanske dags att skaffa ny kudde till sängen också..........blir så less på min kropp ibland som inte gör som jag vill.

Nåja, bara att gilla läget och ta nya tag då. Allt löser sig.

 

Annars rullar det på liksom kan jag tycka. Alla dagar är väl inte bra men vadå.......vissa saker får man bara leva med, eller hur ?

Vintern greppade oss ordentligt igen också. Föll en 30 cm snö bara sådär från ovan. Inget man längtar efter men vad göra åt det, vädret rår man inte över. Dock är det välsigt vackert ute i alla fall med all denna vita vara.

 

Men visst, nog längtar man ändå till en snöfri värld just nu. Hoppas dock att det inte blir lika hemsk värme som förra sommaren. För stekheta dagar är inget jag uppskattar !


Nu ska jag fortsätta med min dag och kurera en stel nacke och värkande kropp efter en sömnlös natt.

Kram och på återseende där ute.


   

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards