Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2009

Wanilla - igen

Av Corina - 24 oktober 2009 18:46

Jag har under dagen provat allt, och då menar jag allt jag kunnat komma på plus de förslag jag fått från er. Det enda som har fungerat är falukorv. Det äter hon utan att protestera om man skär den i små fyrkanter. Lite köttfärs har hon också fått i sig och vatten. Inga stora mängder vatten men dock vatten. Så har hon fått medicinen såklart, gömd i falukorven som hon trotts allt äter. Just nu struntar jag i om det är nyttigt eller inte bara hon äter lite i alla fall.


Jag har kämpat med henne hela dagen så nu är jag själv totalt slut faktiskt. Kommer att somna på soffan framför Tv:n denna kväll skulle jag tro.


Jag ber om ursäkt att jag inte hunnit besöka era bloggar på ett tag men jag orkar just nu inte göra det. Jag är i alla fall hemskt tacksam över det stöd ni visar. Tack allihopa ! Återkommer på mina besök när det värsta lugnat ner sig här. Just nu är det av förklarliga skäl ganska turbulent här hos oss.

Nu hoppas jag bara att Wanilla ska tillfriskna, även om det verkar sitta långt inne. 

 
 
Bettan/Lövstugan

Bettan/Lövstugan

24 oktober 2009 22:47

Vi får verkligen hoppas att det inte är tumörer. Vår Alfons som fick somna in i somras hade sådana över hela kroppen. Det är som du säger man kan inget göra. Men man är barmhärtigare med djuren. När man ser att de plågas kan man lindra lidandet genom att låta dem somna in. Det är inte kul.
Jag håller tummarna att Wanilla blir bra.

God Natt!
Kramizar Bettan

http://bettan.lojdstrom.se

 
Tina o Tea

Tina o Tea

25 oktober 2009 01:04

Det tar på krafterna att vårda och oroa sig, tänker på dig och hoppas på det bästa !!! Finns väl ingen som inte förstår att du måste prioritera för att orka med, skickar styrketankar och måbrakramar till dig, Wanilla och övriga familjen !

http://www.bernerTea.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

25 oktober 2009 15:07

Jag känner verkligen med dig just nu och förstår att du känner dig både fysiskt och psykiskt utpumpad av att Wanilla inte är kry. Men glöm inte bort att man kan bara göra sitt bästa och ge hunden den omsorg och vård den behöver. Ingen kan uträtta underverk trots att vi många gånger önskar det. Vi är bara människor. I morgon är det vardag igen och då är det lättare för dig att få kontakt med Wanillas ordinarie veterinär. Jag håller tummarna för Wanilla.
kram

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards