Corinas Blogg

Alla inlägg under oktober 2016

Av Corina - 27 oktober 2016 08:19

 

Man arbetar för att få bort de delade turerna. Hm......samtidigt blir det sämre dessutom.

Jodå, det kommer att anställas lite mera folk och so far so good.

Men var ska dom hitta dessa då blir frågan....ingen vill ju arbeta inom vårdyrkena eftersom det är taskiga arbetstider och skitlöner !

När jag startade min "karriär" jobbade vi varannan helg. Detta var för lite drygt 30 år sedan.

Så kom modellen med gruppvård och var tredje helg. Haleluja vilken seger ! Rena drömmen !


Så ska man då "förbättra" då som man kallar det för att ta bort de flesta av de delade turerna (inte alla).

Och plupp......tar man steget tillbaka cirka 30 år igen och inför varannan helg igen......

Vill vi jobba mindre delade turer får vi vackert arbeta mera helger enligt "expertisen".


 

Dom "tröstar" oss med att vi ska bli fler skallar.

Vart i helvete ska dom hitta dessa då ?? Hur intressant blir det att jobba fler helger till denna skitlön dessutom.

Man behöver ju inte var raketforskare för att begripa hur intressant mitt yrke kommer att vara även i framtiden......


 

Ovanpå detta minimerar man chansen till semester runt Jul numera också.....för att som det heter säkerställa att våra brukare ska få en Svensk Jul. Våra vikarier som VILL jobba firar nämligen oftast inte jul som oss.

Så då väljer man att inte ge semester..........hm..... 


 

Ja du milde tid.....hur ska detta sluta ja det återstår att se. Det mesta brukar ju lösa sig.....men till vilket pris kan jag undra. Åsså grubblar dom över varför vi blir sjuka...........


Nu får ni ha en fortsatt fin Torsdag. Jag ska iväg och arbeta ännu en kväll.

Kram på er !

Av Corina - 23 oktober 2016 11:06

 

Har ju en blogg till men jag trivs bättre på denna bloggen som jag haft i ganska många år nu.

Betydligt lättare att dela bilder här tycker jag. Så fortsätter nog med denna bloggen ändå !


       


Brukar inte fira halloween men gillar temat. Roligt att jobba med det i paint shop pro.

Halloween firad detta året måndag den 31 Oktober om ni nu inte visste det.


För övrigt så har min tid spenderats tillsammans med sonen och teoridelen för körkortet.

Och det kan jag då säga att de som satt ihop dessa frågor måste verkligen ha haft förbannat roligt hela tiden.

Jag undrar hur man tänker när man sätter ihop frågorna egentligen. Är det inte meningen att någon ska klara det blir min fråga.....

Att försöka klara teoridelen och vara invandrare måste näst intill vara omöjligt ! Och dessutom veta att man enbart har en viss tid på sig dessutom att klara 63 av 70 frågor som måste läsas minst 5 gånger för att man ska begripa vad dom menar, även som infödd Svensk !

Idiotiskt utformade frågor är vad det är !!

Men nu lyckades det i alla fall trots allt........så nu kan sonen gå vidare med sin utbildning....


Idag, söndag är jag ledig. Tvättar eftersom jag nu kommer att arbeta fyra dagar på raken innan nästa ledighet.

Man får allt planera lite när man jobbar heltid.....efter jobbet orkar man inte så värst mycket faktiskt.


Nu får ni fortsätta att ha en trevlig söndag. Kram på er !


   

Av Corina - 9 oktober 2016 15:20

 

Borde väl göra något annat än att sitta här vid datorn. Men tycker mig ha uträttat det jag ändå planerat denna helgen. Jag har tvättat, som vanligt en diger tvätthög mina lediga helger.

Har blivit en hel del PSP som vanligt. Däremot tryter inspirationen för att fotografera.

Blänger lite nu och då på kameran men ids inte. Motiven har varit många den senaste tiden men det har bara stannat vid tanken att gå ut och fotografera.

Känner ingen lust till det och då blir det inga bra resultat heller.


 

Däremot jobbar jag just nu och sedan en tid tillbaka väldigt mycket i Paint Shop Pro. Där saknas oftast ingen inspiration just nu i alla fall.

Och dessutom arbetar jag ju heltid numera och det märks ganska tydligt. Orken saknas efter långa arbetsdagar. När hemmet fått sitt hamnar jag allt som oftast i soffhörnet framför TV:n numera.


 

Finns antagligen någon som anser att jag är väldigt lat......och ja det erkänner jag. Jag är lat kanske. Men å andra sidan är jag inte 25 längre och min kropp värker av och till rätt ordentligt. Många är mina sömnlösa nätter.

Men varför klaga egentligen......finns troligen de som har det än värre och jag kan fortfarande sköta mitt jobb även om jag inte jobbar lika fort som de yngre gör.


 

Nåja, fick beröm av chefen i alla fall på medarbetarsamtalet. Alltid en tröst när jag känner mig aningen värdelös emellanåt......och brukarna verkar i alla fall uppskatta det jag gör.

Brukarna har reducerats på avdelningen den senaste tiden. Inget ovanligt, det är ju gamla och sjuka jag arbetar med. Men visst saknar man vissa mer än andra som lämnar oss. Så är det ju ! 

Alla lämnar spår efter sig.


Nåja, snart är denna helgen också slut. Imorgon startar en ny arbetsvecka. Jobbar imorgon inte på min vanliga avdelning. Mycket sjukdom på andra avdelningar och svårt med vikarier. Lättast att fixa vikarie på min avdelning och låta den gamla räven ersätta på annat ställe.....både och det där med att gå på annan avdelning.....


 

Nåja nu dags att förbereda middag snart.

Ses en annan dag. 

Av Corina - 9 oktober 2016 09:06

Länge sedan jag besökte denna bloggen nu. Har ju skaffat annan blogg då det var så svårt att skriva i denna bloggen under en period. Men det verkar ju fungera bättre nu igen.....kanske skulle ge denna en chans igen då.


Gillar ju denna bloggen bättre då det finns bättre funktioner på denna.


Återkommer kanske under dagen när jag laddat upp lite nya bilder :)


Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards