Corinas Blogg

Alla inlägg den 6 oktober 2009

Av Corina - 6 oktober 2009 17:06

Så har man vaknat i alla fall. Går inte att komma undan den där biten att man känner sig lite luddig i skallen när man har jobbat natt och sovit dagen. Man vaknar liksom inte till riktigt förränn man ska iväg och jobba igen på kvällen. Blir inte så mycket gjort hemma. Natten blev trotts allt lugn och magsjuka har jag inte fått, än i alla fall (ta i trä). Jag hoppas på en till lugn natt.


Det där om oroliga nätter i samband med fullmåne har jag inte tänkt på faktiskt. Kan kanske ligga något i detta hos vissa av våra boenden. Får ha det i åtanke nästa fullmåne (om jag kommer ihåg).


Funderar hit och dit angående min arbetstid. Vet inte riktigt om jag vill fortsätta jobba natten faktiskt. Det tär ganska mycket på orken samtidigt som man är ledig mycket såklart. Och går jag tillbaka på dagen måste jag utöka min arbetstid. Vi klarar oss inte längre med att jag arbetar 75 % nu när min gubbe fyller 65 i februari och blir pensionär på riktigt. Vet inte riktigt hur mycket jag måste jobba men det lutar åt full tid faktiskt även om jag helst vill slippa. Jobbet är ju ganska tungt. Och utökad tid på natten vill jag inte alls höra talas om för det orkar jag då inte alls. På natten räcker 65 % . Får fundera vidare men innan årets slut måste jag ha fattat en beslut eftersom min anställning på natten går ut till nyåret.


Nu ska jag ha kaffe efter maten och sedan ska jag vila en stund innan arbetet kallar igen.

Av Corina - 6 oktober 2009 01:02

Så var det verkligen natt då igen och här sitter man. Har just varit och lagt den siste och i samma veva kom en upp och skulle inte sova. Men så är det med dementa. Larmen haglar vissa nätter.

På en avdelning härjar magsjukan tydligen dessutom. Inte alls kul, vill inte alls ha detta ! Men vad gör man ? Inget alls utan man får hoppas man klarar sig.

Kl 2 är det dags för min vanliga rundtur på avdelningarna. 

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards