Corinas Blogg

Alla inlägg under oktober 2017

Av Corina - 28 oktober 2017 09:54

 

Till och med Oktober månad går mot sitt slut nu.

Första snön har fallit och är också på väg att tina bort, som vanligt kan man väl säga.

Fågelmataren är på plats och katterna också......vid björken där mataren hänger. Vi har hängt upp den betydligt högre denna gången. Försvårar för katterna.


 

I media avhandlas mest sexuella trakasserier idag sedan en tid tillbaka. Berättelse på berättalse basuneras ut.

Och jo detta förekommer och har förekommit under evig tid....och det är verkligen fel, ruggigt fel.

Men det tenderar att dra alla män över en kam och det retar jag mig på. ALLA män beter sig inte på detta sätt.

OCH allt som oftast blundas det också för att det faktiskt finns kvinnor som också beter sig som skithögar !

Hur förbannat svårt är det för människan att bete sig som man ska frågar jag mig !

Hur vill du bli behandlad ?? Om du vet detta vet du ju också HUR du ska behandla andra, eller hur ?? 

Herre min skapare, människan är verkligen ett idiotiskt djur !


 

För övrigt har jag kommit igång med att sticka sockar igen. Har hunnit med flera par den sista tiden. Och jo mina armar och axlar klagar stundvis men då får jag vila lite och sedan ta nya tag igen. Svårt att låta bli då det är så roligt !

Vårt badrum är renoverat, bara sista finliret kvar nu men vi kan till sist ändå använda det igen. Skönt med två fungerande badrum igen måste jag säga. Och fint blev det !


 

Efter denna helgen får jag ta tag i att städa ordentligt.

Får ta rum för rum.


Ni får ha en fortsatt fin helg nu.

Kram !

Av Corina - 5 oktober 2017 14:11

 

Min värk har lugnat ner sig som den brukar när vädret blir lite bättre. Regn och gråväder är väl inget att oroa sig över men när det blåser lite för mycket blir det genast värre.

Idag har det regnat som vanligt och varit väldigt grått, och jag har ägnat förmiddagen åt att handla inför helgen.

Plockat lite som vanligt här hemma, är ju lite lätt rörigt då vi inte är klara med badrumsrenoveringen ännu.

Kan inte använda tvättstugan just nu för min rena tvätt utan får hänga den i vardagsrummet när det ska torka. Blir ju aningens fullt i vardagsrummet men ett tag härdar man ju ut med det också.


Idag blir det rotsaksgratäng, till det får ungdomarna kycklingnuggets och jag å maken får äta stekt korv till gratängen. Kommer säkert att gå bra !

Maten under helgen får maken tillsammans med ungdomarna klara av. Själv ska jag arbeta denna helgen.


Maken är i behov av nya stövlar, de gamla läker som ett durkslag. Beställde Nokia Tuura via Engelsons. I affär kostar dessa stövlar runt 1300 kr, betalade 995 kr för dom på Engelsons. Passade på att beställa ett par byxor till dottern som hon pratat om ett tag nu. Hoppas dom ska passa, är svårt med rätt storlek till en trådsmal och lång tjej på 16 år. Tog minsta storleken och hoppas på det bästa   .

Denna gången fick mamma ingenting.


 

Av Corina - 4 oktober 2017 05:36

 

Får väl säga God morgon ändå. Fast kroppen inte alls vill vara med denna dagen. Härdade ut igår med att jobba men idag blir det en kojdag för min del. Detta väder är inte snällt alls med kroppen.

Varför får jag så dåligt samvete av att måsta stanna hemma en dag ?? Egentligen är jag ju snäll med min omgivning när jag gör det då värken gör mig allt utom tålmodig och tålamod krävs i mitt jobb, varje dag.

Jaja, nu vila så jag kan jobba helgen istället då. Hemmadag idag och ledig dag imorgon borde räcka hoppas jag.


     

Jag hoppas alla andra runt mig mår bättre   . Kram till er alla   .

Det som inte dödar det härdar. 

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards