Corinas Blogg

Alla inlägg den 1 oktober 2009

Av Corina - 1 oktober 2009 23:49

Arbetet är igång sedan kl 21 för min del. Har gått första rundan på alla avdelningar. Lugnt på alla sex avdelningarna. Ett litet orosmoment på en avdelning med en man som kräks och spyan liknar kaffesump vilket betyder att den innehåller blod. Med andra ord måste han blöda i magen. Inget vi kan göra något åt annat än kontakta nattsköterskan som i sin tur får ta ställning om jourläkare ska kontaktas. Får se hur det är med farbrorn när jag gör nästa runda runt två i natt.

Just nu känns det hyfsat. Har just fikat, saftsoppa och en smörgås. Snart dags för en mugg te och lite mera TV. Och så får vi hoppas på en fortsatt stillsam natt.


Hoppas ni sover gott ni som får göra det ! 


Natten går vidare. Klockan är nu 03.16 och jag har varit på min andra runda till alla avdelningar. Ingen mera kaffesumpskräkning i alla fall vilket känns bra. Vi är ju en extra personal även denna natt och det märks faktiskt. Man får lite mindre att göra, mindre spring.

De flesta sover. Här på min hemavdelning har vi dock en dam som sprungit större delen av natten. Kan liksom inte komma till ro och vill inte riktigt förstå att det faktiskt är natt.....trotts att hon verkligen är trött ! Vet inte hur många gånger vi hitintills har följt henne till sängen. Hon kommer att vara trött under dagen skulle jag tro och nu är det för sent med extra nattmedicin dessutom. Inte någon bra ide med nattmedicin efter denna tiden på natten. Och jag har slut på ideer om hur man ska få henne att kunna somna, har provat absolut allt jag kan komma på. Bara att inse fakta, tanten kommer att fortsätta springa.

Nix, dags att gå ner på sjukhemsavdelningen och assistera vid en del blöjbyten. Efter det tror jag det blir en kopp saftsoppa igen, varm för det känns lite hurvigt.


Fortsätt att sova ni som får.  

Av Corina - 1 oktober 2009 19:01

Så var det kväll igen. Ska iväg och arbeta om cirka en timme.


Natten som passerat var verkligen lugn. Absolut ingenting hände på hela natten utöver det vanliga. Dessutom var vi en extra peronal eftersom vår chef missat att jag jobbade. Hon trodde det saknades en personal så hon hade satt in vikarie båda dessa nätter. Så även denna natt kommer vi att vara en extra personal. Inte för att man klagar men som läget är just nu med ekonomin verkar det ju som ett mindre slöseri med resurser. Nu är det ju också så att har man låvat en arbete kan dom inte plocka bort den anställde heller utan dom får bita i det sura äpplet om man säger så.

Hann tvätta familjens underkläder på jobbet natten som var i alla fall. Idag är vår egen maskin på plats igen men jag har inte haft tid att tvätta idag. Hoppas hinna tvätta lite imorgon efter att jag sovit mina vanliga timmar. Har ju en hel del tvätt kan man ju lugnt säga.

Ikväll är maken på föräldramöte i Vindeln. Gäller innebandyn som sonen spelar i Vindeln. Båda barnen följer med eftersom jag ska iväg och arbeta snart och mötet startar kl 19.00. 


I övrigt har det varit en lugn dag. Arbetat med att få iordning tvättstugan igen. Men allt tar tid att få tillbaka på plats så det är inte riktigt klart ännu. Hoppas resterande hinns med under morgondagen för röran här hemma är obeskrivlig !

Pratade med min mamma en stund idag också. Nästa helg fyller hon 65 år. Vi har lovat baka bullar och dessa måste lämnas till henne också. Som vanligt är vårt schema späckat men någonstans måste jag hitta en lucka för hennes födelsedag. Så är det bara. Kanske blir jag tvungen att fira henne någon dag innan men det kanske inte gör så mycket trotts allt. Hon fyller på söndag och då ska maken jaga troligtvis så jag funderar på om vi ska fira henne på lördag eftermiddag. För på fredag har vi fest med jaktlaget och då torde väl lördag förmiddag gå åt till att vakna till liv Flört. Ibland är det bara så himla mycket !!!!!!!!!


Om jag hinner under natten gör jag ett besök här igen. Nu får ni ha en fortsatt trevlig kväll och sov så gott allihopa.

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards