Corinas Blogg

Alla inlägg under augusti 2007

Av Corina - 31 augusti 2007 13:20

var det då igen. Jag har varit hemma hela veckan på grund av förkylningen som startade i söndags.Har varit totalt däckad tills igår.Då vågade jag mig ut ordentligt även om det tog emot.Så pigg är jag då inte även om det känns bättre i alla fall.Hostan har lugnat sig lite också.Som vanligt värst på natten mellan tre och fem.Har suttit och sovit dom timmarna inatt:)


Släpade mig iväg på hundträff igår kväll med Wanilla.Men jag skippade tipsrundan i skogen.Den hade jag aldrig orkat,tog nog av krafterna att per fot att ta mig till träffen.


Nu ser jag fram emot ledig helg och tar nya tag på jobbet på måndag så får vi se hur det går.

Av Corina - 29 augusti 2007 08:52

blir så less....här har man nyss köpt ny kamera och sett fram emot härliga turer i naturen tillsammans med hunden och kameran.Och vad händer....jo jag blir dunderförkyld med en hosta som skräller orentligt.Vid minsta ansträngning hostar jag och det går runt i skallen.Känns som om jag ska tuppa av.Att röra mig inomhus är tillräckligt för att få mig att flåsa och känna mig yr.

Kan inte sova ordentligt heller...hostan sätter igång när jag lägger mig i sängen.Halva natten har jag försökt få sova i soffan i rummet där jag kan ligga med huvudet lite högre.Har väl fått sova max en timma i stöten denna natt.

En tröst är dock att det börjat lossna lite i alla fall så man får bort det som sitter i bröstet och rasslar.Men jag får nog räkna med att vara hemma från jobbet denna vecka.Skulle nog inte göra någon nytta på jobbet just nu i alla fall. 

Av Corina - 28 augusti 2007 19:10

efter resan söderut!

Utställningsresultaten finns att läsa på min hemsida för de som verkligen vill veta.

http://www.corina.se

Av Corina - 28 augusti 2007 19:06

är jag.Var dålig redan i söndags men jobbade hela dagen i alla fall.Detta straffar sig.Nu är jag dunderförkyld och har en hosta som kan väcka dom döda.Vågar snart inte hosta för jag är öm i kroppen efter allt hostande de senaste dagarna och framför allt nätterna.

Blir hemma från jobbet resten av veckan har jag beslutat mig för.Bäst att vara på den säkra sidan.Men jag skulle behöva göra ett besök på apoteket för att skaffa alvedon och slemlösande.Det får bli morgondagens syssla mitt i sjukdimman . 

Av Corina - 24 augusti 2007 08:42

är Wanilla på turne i södra delen av vårt land.Vi väntar hem henne antingen på söndag eller på måndag.Ska bli spännande att läsa kritikerna från de fyra utställningar hon deltagit i.Hoppas hon har skött sig men det brukar hon göra när hon är på utställning med uppfödaren.

Ska bli intressant att ta del av uppfödarens åsikter också.Kanske få några tips om hennes framtida träning för att bli bättre.Kanske höra deras planer för framtiden också.

Spännande var ordet.........

Av Corina - 24 augusti 2007 08:32

igen.....arbetsdag igen......kvällspass igen.......arbetshelg igen.........

Allt går i repris tydligen.

Har skickat barnen till skolan med bussen.Jag har duschat och är klar för denna dag.Känns tradigt att veta att jag ska jobba kvällen men det brukar gå bra när man väl är på plats.När jag kommer hem har förhoppningsvis min man återvänt från sin vecka på Gotland.

En himla tur att mina grannar finns....annars vet jag inte hur denna vecka skulle ha gått.Hur i hela friden får man det att fungera som ensamstående med barn med det jobb jag har?För mig är det en evig gåta.Måste bli barnen som kommer i kläm hela tiden,eller hur?


Däremot kom jag på att tiden verkligen rusar fram.Dottern har börjat förskoleklass och sonen har börjat tredje klass.Vart har dessa år tagit vägen?Skrämmande tycker jag att tiden går så fort och samtidigt känns det bra att barnen växer och blir större.Man behöver inte ha ögon i nacken dygnet runt som när dom var mindre.På samma gång saknar man den tiden också.....man är väl lite konstig eller ? 

Av Corina - 23 augusti 2007 14:12

ligger jag i hårdträning....med att göra ingenting:)

Detta är min första helt lediga dag utan make och barn och hund på hela sommaren.Men det har inte varit lätt att försöka göra ingenting denna dag.

I början av dagen känndes det verkligen knas att vara bara jag men nu börjar det kännas himla bra måste jag säga.Tog ju bara halva dagen att få in det rätta ingentingstuket:) Så nu kör jag vidare på detta tills jag ska hämta barnen på fritids kl.16



Av Corina - 21 augusti 2007 08:37

efter en maratonhelg.Jobbat fyra heldagar varav tre kvällsturer denna helg.Skallen var verkligen tom när jag for hem igår kväll.Verkligen härligt att komma hem till ett stilla och lugnt hus.


Maken är på väg till Gotland just nu och kommer hem på fredag kväll,får jag hoppas:)Så jag är själv med barnen som börjar skolan imorgon.Idag måste vi handla.Delas gapar skåparna tomma och dottern är i behov av nya skor också inför skolan imorgon.



Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards