Corinas Blogg

Alla inlägg under september 2017

Av Corina - 12 september 2017 14:55

 

Ingen tvättstuga denna "lediga" dag. Istället blev det att med kniv i handen ta tag i att stycka en halv älgkalv.

Det tar sin tid då man inte är riktigt van, mellan varje gång detta ska göras hinner man liksom ligga av sig lite.

Ute regnar det idag igen. Men under styckningen hade vi ju tak över huvudet i jaktlagets slakthus.

Kändes lite kallt i starten men efter ett tag fick man upp värmen med att arbeta.


 

Och ja vi styckar kalvarna själva så vida man inte själv väljer att betala någon för att få det gjort.

En del jobb, självklart men lärorikt. Och inte svårt egentligen när man lärt sig grunderna.

Har haft förmånen att tidigare jaga tillsammans med styckkunniga personer som varit villiga att dela med sig av det dom kan. Jag har haft stor nytta av denna kunskap !


 

Där stod ett litet fint hus tidigare. Numera kan jag se detta lilla fina hus från vårt rumsfönster dagligen.

Lite öde och övergivet ser det ut där det stod och övervuxet. Många är de fina minnena vi har från denna plats.


 

Första åket med sonen vid ratten för min del denna dagen. Han har dock haft kortet ett tag och sköter sig bara bra när han kör. Men vad hjälper det egentligen när jag alltid är åkrädd ! Kanske blir så när man oftast kör själv ?

Nu måste jag dock vila min rygg efter styckandet. Känns i kroppen kan jag intyga. Till middag blir det köttfärssås och spagetti denna dagen. Saknar en hamburgerpress i mitt kök faktiskt. Har inte kommit mig för att skaffa en trots att dom inte är dyra alls. Någon gång i framtiden kanske jag kommer mig för.......


Ha de !

Av Corina - 11 september 2017 08:36

 

Efter arbetshelgen känns det bra att ha ledig dag. Även om jag har en del här hemma att göra.

Tar tag i tvättstugan som svämmar över eftersom jag inte tvättade innan helgen. Tur man har tvättmaskin.

Helgen på jobbet flöt på i maklig takt kan jag tycka även om det kan bli mycket vissa dagar. Just nu går det förkylning bland våra äldre och det innebär lite extra spring på larm.  


   

Solen kikar fram lite idag efter en helg med väldigt mycket regn. Fotona är tagna förra veckan.

Första jakthelgen är avklarad för maken och hans jaktlag. Blev en kalv som resultat som vi ska ta rätt på en halva.


 

   

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards