Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 15 maj 2020

Fredag

Av Corina - 15 maj 2020 07:13

 

Ännu en fredag och åter igen en arbetshelg som startar.

Igår var jag och maken iväg och handlade på coop, var nog två månader sedan förra gången.

Nu har vi i alla fall införskaffat de torrvaror som började ta slut här hemma så nu klarar vi oss ett tag till.

Mindre inköp gör vi i de lokala butikerna.

Tvättade som vanligt igår också. Det gör jag alltid på mina lediga dagar.


Hade tänkt mig en sovmorgon denna morgonen men blev inget med det.

En slambil passerade och vips var man vaken och så talade Simba om att det var morgon och att han var hungrig.

Bara att stiga upp med andra ord.

Sonen ledig idag efter några dagars arbete.

Dottern ledig också och hon kom inte ens hem efter skolan igår. Stannade i stan hos en kompis.


 

Dottern meddelade också att hon fått bilersättningen från skolan igår. Ett välkommet bidrag för hennes del.

Hon har ju kört en hel del till och från praktikplatserna det sista skolåret.

Himla tur att vi har haft råd att hålla henne med egen bil ändå........visst är det kännbart men man får omprioritera lite bara.


Och denna månad blev aningen extrem med tanke på bilarna. Men det ser ut att fungera i alla fall.

Nu hoppas jag att det blir lite lugnare på den utgiftsfronten så man får en chans att fylla på sparandet igen.


Hade inte sökt ersättning för två karensavdrag också. Förvisso är det verkligen ingen vinst i detta men dock något man ska nyttja. Två karensavdrag....1053 kr i ersättning (täcker inte alls några karensavdrag kan jag tala om). Man går ut med att man tagit och ersatt oss för karensen men det är ren lögn från regeringen ! Dom ersätter långt ifrån hela karensavdraget. Som vanligt står vår regering och ljuger oss rakt i ansiktet !

Men man får väl vara glad åt det lilla.........(vi har ju ändå inget val....).


 

Nu ska jag ta en sväng i duschen och sedan vila mig i form för att jobba kvällen igen.


Cyberkram till er alla !



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards