Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2009

Torsdag kväll

Av Corina - 1 oktober 2009 19:01

Så var det kväll igen. Ska iväg och arbeta om cirka en timme.


Natten som passerat var verkligen lugn. Absolut ingenting hände på hela natten utöver det vanliga. Dessutom var vi en extra peronal eftersom vår chef missat att jag jobbade. Hon trodde det saknades en personal så hon hade satt in vikarie båda dessa nätter. Så även denna natt kommer vi att vara en extra personal. Inte för att man klagar men som läget är just nu med ekonomin verkar det ju som ett mindre slöseri med resurser. Nu är det ju också så att har man låvat en arbete kan dom inte plocka bort den anställde heller utan dom får bita i det sura äpplet om man säger så.

Hann tvätta familjens underkläder på jobbet natten som var i alla fall. Idag är vår egen maskin på plats igen men jag har inte haft tid att tvätta idag. Hoppas hinna tvätta lite imorgon efter att jag sovit mina vanliga timmar. Har ju en hel del tvätt kan man ju lugnt säga.

Ikväll är maken på föräldramöte i Vindeln. Gäller innebandyn som sonen spelar i Vindeln. Båda barnen följer med eftersom jag ska iväg och arbeta snart och mötet startar kl 19.00. 


I övrigt har det varit en lugn dag. Arbetat med att få iordning tvättstugan igen. Men allt tar tid att få tillbaka på plats så det är inte riktigt klart ännu. Hoppas resterande hinns med under morgondagen för röran här hemma är obeskrivlig !

Pratade med min mamma en stund idag också. Nästa helg fyller hon 65 år. Vi har lovat baka bullar och dessa måste lämnas till henne också. Som vanligt är vårt schema späckat men någonstans måste jag hitta en lucka för hennes födelsedag. Så är det bara. Kanske blir jag tvungen att fira henne någon dag innan men det kanske inte gör så mycket trotts allt. Hon fyller på söndag och då ska maken jaga troligtvis så jag funderar på om vi ska fira henne på lördag eftermiddag. För på fredag har vi fest med jaktlaget och då torde väl lördag förmiddag gå åt till att vakna till liv Flört. Ibland är det bara så himla mycket !!!!!!!!!


Om jag hinner under natten gör jag ett besök här igen. Nu får ni ha en fortsatt trevlig kväll och sov så gott allihopa.

 
 
Marianne

Marianne

1 oktober 2009 21:23

Ibland så hoppar sig en del måsten och då får man helt enkelt hitta lite luckor och klämma in en del saker på. Jag hoppas du ska få en lugn natt.
Måste kännas skönt att få ordning på tvättstugan igen.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

 
Ingrid

Ingrid

1 oktober 2009 21:42

Hoppas att natten blir lugn och att du får ordning på din tvättstuga snart.

Kram Ingrid

http://blog.stenstugu

 
Ruth

Ruth

1 oktober 2009 22:40

Skönt att vara 2 på nattjobbet (av misstag), någon att prata med då går natten snabbt. Tänk så bortskämd man blir för alla aparater man har hemma, man tänker inte så mycket på det förens något inte fungerar. Hoppas det går bra att tvätta nu igen när natten övergår till dag, jobbigt när allt är smutsigt. Hoppas du syr ihop alla måsten och plikter som du har framför dig.
Torsdagskramen

http://Hur reagerar du först på kritik?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards