Corinas Blogg

Alla inlägg den 7 november 2007

Ser

Av Corina - 7 november 2007 12:08

fram emot arbetshelg igen.Tycker dessa helger duggar tätare och tätare:) Men det ska nog gå bra även denna helg.

Idag och imorgon är jag i alla fall ledig och det känns verkligen bra.

Den senaste tiden har jag sovit bra men jag vaknar i svinottan mellan fyra och halv fem och det är lögn att somna om.Har löst många korsord den senaste tiden i min ensamhet innan övriga familjen vaknar:) Problemet är ju att jag är så vansinnigt trött på kvällarna istället.Somnar allt som oftast under nionyheterna numera:)

Har ont i min ena fot.Den berömda knölen som många lider av.Besvärligt är det att hitta skor man kan gå i.Man provar och provar och tycker man hittar ett par man kan ha men sedan fungerar det i alla fall inte.Mycket irriterande.Blir kanske tvungen att söka läkare för att med lite tur få foten opererad.Problemet är ju att många inte blir riktigt bra.Min mamma har fixat en fot och hon blev bra men jag har hört om motsatt resultat lika ofta.Man blir lite tveksam.Samtidigt är jag ju beroende av mina fötter i mitt vårdarbete och det börjar bli svårt att även hitta arbetsskor som jag kan gå bra i.Och så är det ju dessa vårdköer också,jag undrar hur länge man skulle få vänta,antagligen i en smärre evighet!

Nä det blir nog att halta vidare ett tag till skulle jag tro.....

För övrigt så har första snön som sagt både kommit och farit som vanligt.Idag hade vi -5 och klart väder på morgonen men snön har regnat bort.Fick en härlig promenad med make och Wanilla på morgonen.Vi blev ute nästan två timmar!

Så var det då utmaningen från min nätvän Astrid.6 egenheter hos min hund och det var inte lätt:)

1) Även om jag har varit ut med henne det första jag gör på morgonen ska hon följa husse efter tidningen.

2) Väntar alltid på att få slicka ur stekgrytan efter middagen även om hon har sin mat kvar i skålen.När grytan är diskad äter hon upp sin mat.

3)Ligger för det mesta framför ytterdörren och sover,helst lutad mot dörren så hon rullar ut om någon öppnar dörren utifrån.

4)Älskar pinnar men inte små utan dom liknar mera små träd.

5) Man vet vilka hon tycker om för då pratar hon ljudligt.

6) Med en Wanilla ladda säger vi alltid när vi kommer hem och öppnar dörren då hon fått stanna hemma.I och med att vi öppnar dörren stormar hon nämligen i full fart ut.....varje gång!


Jag försökte i alla fall och jag tror mig lyckats hitta sex bra egenheter som Wanilla har.Finns säkert fler men jag kommer inte på några fler:)

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2007 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards