Corinas Blogg

Alla inlägg den 20 november 2007

Av Corina - 20 november 2007 15:22

är snart slut igen ! Och ska jag vara ärlig har jag inte åstadkommit så mycket idag.Jag har tvättat,gått med Wanilla och borstat henne idag.Hon är utan päls den stackarn.Hon har aldrig fällt ur så mycket som hon gjort nu.Undrar vad det kan bero på ? Ålder, mognad kommande löp? För hon mår i alla fall utmärkt! Inget fel på aptit och fart här inte.Hon blir två år i januari 2008. Vad tiden går fort! Och det har varit två spännande år tillsammans med Wanilla.Och mera spänning blir det ju framöver också med eventuella valpar också!

Jag hoppas på fler på foder från Doremis Kennel,men man vet ju aldrig.Men det skulle vara kul med en hund till och att vara fodervärd till en hund från den kenneln är då inga som helst problem! Bara roligt!

För övrigt lär det bli spännande på jobbet imorgon.Funderar över hur saker och ting ska uttryckas så man inte gör någon lessen då kritiken som ska framföras gäller hela avdelningen denna gång.....även jag själv faktiskt:) Nu är det ju sån tur att jag inte är ensam om att framföra detta imorgon.Vi är flera som pratat igenom detta grundligt och en av dom vet jag att jag kan lita på och hon sitter inte heller tyst på våra möten.Vi har även pratat igenom detta med vår chef också så hon är väl insatt i vad det handlar om och att det gäller gemene man på avdelningen.Har varit lite bekvämlighetsflagg på avdelningen ett bra tag nu....hör dit själv också och har börjat få dåligt samvete över detta.Men vad hjälper det att man tar sig själv i kragen men övriga inte gör det?Jo mitt samvete kanske blir bättre ett tag men humöret desto lägre då man ser allt som inte blir gjort.Så försöker man göra det själv men man hinner inte allt.Det ena ger det andra och det slutar ofta med onödiga urladdningar och dålig stämning på avdelningen.Då är det bättre att prata om det i tid innan man kommer så långt! Jag hoppas jag och de andra ska kunna framföra detta på ett bra sätt så ingen ska behöva må dåligt i alla fall.En allmän skärpning på hela avdelningen är behövlig.....innan anhöriga blir missnöjda också......  

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2007 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards