Corinas Blogg

Alla inlägg den 15 oktober 2020

Av Corina - 15 oktober 2020 08:17

 

Torsdag och ledig !

Den senaste tiden har varit ett rent helvete att jobba och det ska fortsätta.


   

Du som aldrig använt munskydd vet inte ett dugg om hur det är att använda det !

Är en gigantisk skillnad om du enbart nyttjar det när du åker kollektivt eller befinner dig på affären.

Om du funderar på hur det verkligen känns kan jag rekomendera att du i fortsättningen använder munskydd i 8 timmar, enda avbrottet får vara när du tar fikarast på förmiddagen, din lunch och fikarasten på eftermiddagen.

Till detta kommer att du vid all omvårdnad också ska plasta in dig med plastförkläde och handskar.

Och som kronan på det hela, på med gummistövlar och ställ dig i ett hett badrum för att hjälpa någon att duscha.

Sedan du genomfört detta dag ut och dag in i minst en vecka kanske du kan uttala dig.


Man lider alla helvetes kval kan jag tala om. Du andas aldrig frisk luft och det är fruktansvärt varmt och fuktigt hela tiden. En känsla av kvävning är konstant !

Ovanpå detta är kommunikationen med de äldre du vårdar problematisk, dom ser bara två ögon som stirrar på dom och har då svårt att höra vad du säger, munskyddet gör att allt låter som ett mummel. 

Glasögon är ett mörker att måsta ha för dom immar i tid och otid beroende på hur du måste hålla huvudet.

All rörelse när du bär munskydd är fruktansvärt jobbigt, att gå i korridoren i normal takt är nästan som ett straff, man flåsar och då blir det outhärdligt ! Paniken kommer som ett brev på posten. 


Jag för min del har till och med drömt mardrömmar, vaknar i panik vissa nätter då jag drömmer att jag håller på att kvävas !

Varje dag åker jag hem från jobbet med dundrande huvudvärk och rinnande svidande ögon.

Måste mer eller mindre nyttja medicin för att stilla huvudvärken just nu. Och någon normal sömn är inte att tala om på grund av mardrömmar titt som tätt.


Men vad gör man ? Jo man härdar ut som vanligt eftersom detta är det nya "normala" för vi som arbetar i kommunens äldreboenden.

Trotts allt går man plikttroget till jobbet, tar på sig munskydd och jobbar på trotts panik och kvävningskännslor. Gör en avstickare ut på balkongen för att lindra obehaget, för att få lite frisk luft ibland.


 

Idag är det i alla fall en munskyddsfri dag och den ska jag njuta av. För nu stundar ännu en helg i kommunens tjänst med tre långa dagar med munskydd.


 

Har blivit några grytlappar sista tiden. Är roligt att virka i tekniken c2c.

Har även blivit många disktrasor i den tekniken.

Intresserad ? Trasorna och grytlapparna tar jag 50 kr styck för.


 

Nu får ni ha en fin torsdag. Själv ska jag försöka få på mig lite kläder och sedan ta tag i tvättstugan.

Cyberkram !


    

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards