Corinas Blogg

Alla inlägg den 24 oktober 2020

Av Corina - 24 oktober 2020 06:01

 

Vaknar i svinottan även denna lediga lördagen.

Kolsvart ute och -2,5 grader. Pyttelite snö ligger på marken.

Vaknar hela tiden på grund av konstiga drömmar.

I natt har jag haft häst bland annat och vinkat av dottern på någon konstig resa.


Maken jagar denna dagen så det är jag och sonen hemma större delen av dagen. Har egentligen inget planerat för denna dagen. Den får bli som den blir kan jag tycka. Hittar alltid saker att göra här hemma så sysslolös lär jag inte bli.


 

På jobbet är det både och dessa dagar. Munskyddskravet ligger kvar i första hand denna månaden ut. Jag härdar ut men inte mer heller kan jag ju säga. Huvudvärken är konstant dessa dagar. Får ta medicin med jämna mellanrum för att härda ut. Byter skyddet lite nu och då eftersom det blir varmt och fuktigt och ännu svårare med andningen.

Besöksfrekvensen till avdelningen är fortfarande låg. Och anhöriga är duktiga på att använda munskydd och sitta på respektive rum när dom besöker. Och de allra flesta funderar över hur vi överlever att hela tiden bära dessa munskydd !

Och ingen smitta har vi på avdelningen och har inte haft heller ! Så vi får väl vara glada åt det.......med eller utan munskydd sålunda.


 

Planerar jul och nyårsschema på jobbet just nu. Ser lite rörigt ut för tillfället.

Själv har jag förra årets helger i färskt minne än !

Sjuk make, arbete och tätt avlopp !

Nyåret firade jag ensam med katterna eftersom maken låg inne på sjukhuset och avloppet var totaltätt hela tiden !

Vill INTE uppleva detta en gång till kan jag ju säga !!

Blev till sist Swoosh som räddade oss, fick ha hem dom två gånger dessutom.

Sedan dess har det i alla fall fungerat och aroniabuskarna som var orsaken är ett minne blott !

Skiten är avlägsnade och kasserade !


 

Får önska alla en fortsatt härlig Lördag.

Håll avstånden är ni snälla så ska vi säkert klara detta också !

Cyberkram !




Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards