Corinas Blogg

Alla inlägg den 7 oktober 2020

Av Corina - 7 oktober 2020 09:22

 

Ja så vaknar man till ännu en höstdag med regn och rusk.

Tur man får stanna inne.


Har haft besvär med ett öga sedan helgen som gick, började i söndags redan.

Var någon form av allergisk reaktion enligt doktorn. Vet inte vad men med droppar och tvätt men vatten har det blivit bättre. Lite dimsyn kvar och det rinner lite mer än vanligt men nu kan jag ju göra något i alla fall.

I början såg jag inte ett piss faktiskt.

Räknar med att återgå till jobbet på fredag i alla fall.


Så till dagens fundering......en kille som jobbar som vikarie hos oss hotas av utvisning om han inte får ett fast jobb innan december månad eftersom han avslutat gymnasial utbildning detta året. Dom ska ha fast jobb inom 6 månader heter det !

Hur satan kan man sätta en sån gräns ??? Hur många av våra svenska ungdomar har fast jobb inom 6 månader efter avslutad utbildning ??? Inte är det många vill jag påstå. Och inte är det lättare för en invandrare, snarare svårare skulle jag säga. 

Migrationsverket består banne mig av de mest trångsynta som finns plus att landets styrande totalt tappat greppet om det mesta idag.

De som lyckas gå ut skolan och trotts icke fast arbete men försörjer sig ändå med vikariat ska skickas hem medan andra som inte åstadkommer annat än satyg och fuskar med det mesta får stanna. Någonstans har de beslutande totalt tappat både sans och förnuft kan jag tycka, hela bunten !

GÖR OM OCH GÖR RÄTT !


Ha en fortsatt fin onsdag.

Cyberkram !


 



Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards