Corinas Blogg

Alla inlägg den 26 oktober 2020

Av Corina - 26 oktober 2020 08:58

 

God Morgon på er denna gråtrista måndag morgon.

Dimman ligger tät men det har slutat regna, +8,5 grader. Och den goa fina snön som föll är som vanligt ett minne blott.

Marken är täckt av alla nerfallna löv. Dom får ligga tills våren !


Själv laddar jag för att jobba 6 av denna veckans sju dagar. Dagens coronaläge gör ju att man liksom bara härdar ut. Man tar på det där eländet till munskydd, tvättar och spritar händerna tills dom svider och jobbar på.

Sedan åker man hem, möjligen en lite snabb visit på lokala affären. Äter sin middag, landar i soffan tillsammans med gubben och så gör man om det hela nästa dag.

Så rullar dagarna på, bara att gilla läget. Många kan nog tycka att det verkar aningen trist och jo man kan ju tycka det. Mycket av det man gjort tidigare har fått stryka på foten. Men egentligen känns allt ganska bra då jag trivs bäst här hemma i lugn och ro. Jag skulle passa utmärkt som eremit har jag börjat inse :)


Nåja, ingen kan ju beskylla en för att bidra till att smitta andra i alla fall ;)


 

Ha nu en härlig måndag trotts gråväder och corona.

Cyberkram !


Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards