Corinas Blogg

Alla inlägg den 31 oktober 2020

Av Corina - 31 oktober 2020 09:28

 

Ännu en dag att ta tag i, oavsett vad man nu än firar, allhelgona eller halloween.

Detta är upp till var och en kan jag tycka.

Själv firar jag väl egentligen inget dera om jag ska vara ärlig. Förvisso har vi varit och tänt ljus på graven.

Men fira på något annat sätt gör jag väl inte om inte att arbeta räknas som att fira.

Jag minns mina bortgågna nära och kära varje dag året runt.

Och vad halloween egentligen är tycks väldigt få egentligen veta och verkar inte riktigt bry sig i att ta reda på heller och själv har jag egentligen lessnat på att varje år dela historisk fakta.

Nu får ni allt ta reda på historisk fakta på egen hand, googla !


 

Mina barn har väl egentligen aldrig brytt sig i halloween som många andra barn gjort genom åren.

Och här har ju egentligen båda dessa helger blivit handlarnas gippon kan jag tycka.

Även allhelgona har ju blivit en helg där man formligen tävlar om att dekorera sin grav mest av alla med det kostsammaste man hittar kan jag tycka.

Sätter man dit ett vanligt gravljus för att enkelt hedra sin älskade vän typ så ser det ju rätt fattigt ut när man vänder blicken mot granngraven som dignar av diverse svindyra dekorationer.


 

Vi har i alla fall planterat ljung, satt upp en batterilykta och tänt ett vanligt gravljus i en annan lykta.

Gick förbi minneslunden och vinkade till mamma bara för att tala om att jag tänker på henne.

Pappas aska ligger på annan ort så dit har jag inte varit. Mormor och morfar är begravda i Umeå likaså farmor och farfar. Att åka runt till flera olika platser blir lite väl mycket.......

Så jag gör väl som jag alltid gjort. Tänker egentligen varje dag på de alla som genom åren lämnat jordelivet.

Ute på altanen brinner ett ljus, gemensamt för alla de jag ständigt saknar i mitt liv !


-X-


Vädret denna dag är grått, dimmigt och lite kyligare än vad det varit den senaste tiden.

Endast +1 grad varmt just nu.


Och kampen mot pandemin går vidare. Har blivit en ständig följeslagare i våra liv.

Jobbar idag 14-21, med munskyddet på.

Tar min ipren fortsättningsvis också för att lindra den ständiga huvudvärken och hoppas detta ska ta slut någon gång.


Tvätta händerna ofta, håll avståndet......ta ditt ansvar. Du kanske inte blir sjuk men den du smittar kanske till och med kommer att mista livet !


Ha en fortsatt fin dag !

Cyberkram !


Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards