Corinas Blogg

Alla inlägg den 23 oktober 2012

Av Corina - 23 oktober 2012 06:50

Som ni märkt uteblev bloggandet både söndag och måndag för min del. Ibland har man bara inte orken till att blogga.


 


Jag har en tuff vecka nu. Dag 1 (måndag) har passerat. Nu tre arbetsdagar till innan en ledig dag. Sedan ytterligare tre arbetsdagar på det.

Jag funderar lite över varför man egentligen har gått ner på deltid (80%).

Men det värsta är ju att om man nämner detta för ledningen får man bara höra att schemat ska vara verksamhetsanpassat.

Och detta betyder tydligen att man ska jobba varenda dag snart ! Det har verkligen gått utför måste jag säga. När jag började arbeta deltid (75%) hade man 20 arbetstillfällen på sex veckor (166,3 timmar). På samma tjänstgöringsgrad har man nu 26 arbetstillfällen. Detta betyder en massa duttande med halvdagar hit å halvdagar dit och dessutom ingen personal på eftermiddagarna.

När man nämner detta dilemma får man näst intill ingen förståelse alls ! Skrämmande i mina ögon. Istället ofrågasätts det varför man inte hinner göra vissa saker.

1 + 1 = 2 eller hur ?

   


Rönnbären lyser röda från i övrigt kala grenar nu. Alla löven med de vackra färgerna har singlat ner till marken. Nu väntar man på snön istället. Men den verkar låta vänta på sig ett tag till.  


           


Tog några foton ute under helgen. Blev inte så värst många men så pass att jag lägger upp dom i bloggen i alla fall. Och jag är hittills nöjd med min ny kompis Nikon D5100 !


               


Så min orkide´ som blommar vidare och som kommer med ny stängel med nya knoppar.

Jag vet inte hur jag burit mig åt men fin är det verkligen !

Vågar inte sätta om denna, sist jag dristade mig till att sätta om en orkide´så dog den ganska omgående fast jag gjorde efter konstens alla regler. Så denna röra jag inte annat än att ge den vatten en gång i veckan ;)


 


Avslutar detta inlägg med ett äpple.


Nu får ni ha en fortsatt härlig tisdag. Vi ses ! 




  




Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards