Corinas Blogg

Alla inlägg den 8 oktober 2012

Av Corina - 8 oktober 2012 19:12


Kan berätta att arbetsdagen har flutit på ganska bra. En resa med en brukar till Norrlands Universitetssjukhus blev det idag. Inget akut utan en planerat rtg av höft och bäcken.

Inget svar fick vi med oss hem. Och själva undersökningen gick fort men vi fick sedan vänta en timme på bilen som skulle hämta oss. Inget ovanligt när man åker bårbil. Fast inte så kul för brukaren som ligger på en synnerligen obekväm bår.......

Sen lunch blev det, kl 13 gick jag på lunch. Så dagen blev ganska kort, upplevde jag i alla fall.


 


Sonen har fått sin skoldator idag. Vilken lycka, nu har han en helt egen dator och behöver således inte kriga med syrran om befintliga datorer ;)


Har tagit en tur på crosstrainern även ikväll. Kändes lite lättare redan. Blev sammanlagt ca 20 minuter i skapligt tempo. Lite känns det i kroppen men skam den som ger sig ! Nu ska jag köra varje kväll, basta ! Min kropp behöver träningen för att orka arbetet märker jag tydligt. Träningsvärken går ju över efter ett tag. 


 


Sedan så kom en fundering upp i mitt huvud idag, eller rättare sagt så har funderingen funnits där under en längre tid faktiskt.

Vad betyder sann vänskap för er ? Hur skulle ni beskriva en riktigt sann vänskap ?


För mig betyder sann vänskap att alltid finnas där.....både i sorg och glädje. Sann vänskap står pall även om man inte tycker samma sak !

Sann vänskap betyder att det man pratar om stannar mellan vänner, det sprids inte ut vida omkring. Det jag säger i förtroende litar jag på att det stannar mellan vännen och mig ! Lika som att det min vän anförtror mig stannar hos mig !

Med en sann vän kan man dela allt, både glädje och sorg utan att skämmas det minsta !


 


Nu får ni ha en fortsatt härlig kväll !

Vi ses !

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards