Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 19 maj 2011

Dagens vedermödor

Av Corina - 19 maj 2011 09:48

           

  Dottern tränade fotboll igår kväll. Maken passade på att lämna skräp till återvinningen. Själv tog jag mig runt elljusspåret i Tavelsjö medan dottern tränade. Hade kameran med mig, men det är inte lätt att fotografera samtidigt som man ger järnet för att träna. Kan förstå hur skidskyttarna har det faktiskt. Man måste snabbt ner med pulsen vid skottögonblicket :) Men några kort blev det i alla fall och jag fick mig en ordentlig omgång i backarna. Nästa gång blir det utan kamera men med stavar. Ska se till att anpassa tiden också så jag inte behöver stå svettig och vänta, man börjar frysa så lätt och det är inte riktigt nyttigt.


Idag ska jag arbeta, 15 - 20 står det på schemat. Behaglig arbetstid :) Har ju varit ledig rätt mycket den senaste tiden. Och det har jag mått bra av, har fått vila ordentligt och bara ägna mig åt mig själv på dagarna. Det har varit nyttigt för hela mig och min kropp. Åter igen känner jag mig harmonisk. Märks på mitt eksem och det märks på min sömn. Sover lite bättre nu, vaknar inte stup i kvarten utan någon gång per natt enbart. Och sömnen är ju trotts allt viktig. Och nu är det ju inte så långt kvar till den välbehövliga semestern, den 13 juni startar den.


Vi ses 

 
 
lillis

lillis

19 maj 2011 13:09

Oj så många fina kort.
Tycker att du är så duktig med din träning och jag beundrar dig
Ha det gott
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

19 maj 2011 23:55

Fina foton från ditt träningspass, mycket grönska har även ni fått, det går så snabbt när det väl börjar. Näää, inte lätt att springa och fota samtidligt, stavarna är nog bättre en kameran vid träning.
Kram och god natt !

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Spanaren

Spanaren

20 maj 2011 09:24

Älskar din bild av den stora stenen ;.) Ett tips till alla se alla bilder i stort format! Många kvinnor får också sämre sömn när de ska in i klimakteriet ;.) Inte för den skull sagt att det gäller för dig *ler* Kul att du är på G igen :-)
/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards