Corinas Blogg

Alla inlägg den 31 oktober 2012

Av Corina - 31 oktober 2012 10:01

     


Gråväder med både regn och snö hittills på morgonen. Plusgrader är det dessutom.

Väglaget är som sagt ganska spännande, minst sagt.

Måste ner på jobbet idag, 13-17 eftersom vi har Arbetsplatsträff. Inget jag längtar efter.

Men obligatorisk närvaro och lägger man inte in att man ska arbeta så gör chefen detta innan schemat

sätts i produktion !


     


Tog en massa bilder igår på mina vissna rosor. Många ser nog väldigt likadana ut i era ögon. Och om jag ska vara ärlig så stämmer det nog ! Men min vana trogen så lägger jag ut det mesta jag sparat och redigerat. Orkar man inte kika så spelar det väldigt liten roll.


     


Fortfarande är jag ju i testarstadiet på min nya kamera. Och för varje bild blir jag allt nöjdare med den.

Jag ser skillnad i bildkvalitet från den gamla kameran även om just du kanske inte ser det :)

Har jämfört lite mellan bilder med samma inställningar och det är skillnad.

Börjar också förlika mig med att det blev en extra utgift med ny kamera :)


     


Vi valde att inte laga den gamla kameran trotts allt. Eftersom vi har en del större utgifter framför oss lämnade vi kameran till skrotning helt enkelt.

Så är det emellanåt, man kan inte lägga ut hur mycket som helst trotts allt. Och nu när dottern lyckades tappa mobilen så glaset sprack var det lätt att fatta beslutet.

Maken ska idag kolla om mobilen går att fixa och hur dyrt det kan bli dessutom. Dottern vill ju ha sin mobil.


     


Höstlovet går vidare för barnen. Dottern ska till en kompis ikväll igen för att fira Halloween. Detta firande blir ju allt vanligare hos de yngre. Själv håller jag mig till Allhelgona som vanligt. Fast jag förstår att ungdomarna tycker det är roligt med utklädning och allt !

Sonen stannar hemma som vanligt. Sitter och snackar och spelar med kompisar via nätet och sin Xbox 360.

Han verkar ha roligt han med :)


     


Så mycket mera intressant händer inte hos mig för tillfället. Livet rullar på kan man väl säga.

Nu blir det kanske en kopp kaffe till och om snar framtid bär det av ner till jobbet i Umeå. Kostar mer än det smakar att köra ner för fyra timmar ! Men den biten tas det ingen hänsyn till. Har man valt att bo ute i spenaten ska man straffas tydligen ;)


Ha nu en fortsatt bra Onsdag.


Vi ses !


   

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards