Corinas Blogg

Alla inlägg den 2 oktober 2012

Av Corina - 2 oktober 2012 15:33


Jepp nu bär det snart av ner till Umeå.

God mat och dryck tillsammans med goa kollegor blir det denna kvällen.

Kan bli en och annan kall öl också :)


Vi ses ! 

Av Corina - 2 oktober 2012 07:15

 

Någon fler än jag som uppskattar hösten ?

Det blir mörkare och mörkare ute. Och inte är det bättre när vädret ständigt bjuder på regn och rusk.

Man är just nu inbäddad i vitt fuktigt lager.

Men jag vägrar knäckas av detta ständiga mörker. Så är det ju, mörkret får man helt enkelt lära sig att leva med där vi bor.

Hur gör ni för att orka med ?

Det är ju väldigt många som påverkas negativt av detta mörker. Skulle vara lite intressant att veta hur de som påverkas negativt gör för att härda ut !


Jag tillhör den lyckliga skaran som inte påverkas nämvärt negativt av att det är mörkt.

Min sömn styrs av andra saker. Jag har de senaste åren ständigt sovit dåligt av och till måste jag säga.

Oftast blir det 4-5 timmars sömn per natt, sällan mer !

Testade till och med att arbeta natt för att se om det skulle bli någon förändring med sömnen.

Och nog blev det förändring men inte till det bättre kan jag ju säga ;)


Så numera aksepterar jag att vissa nätter sover jag dåligt. Vaknar i svinottan och kan inte somna om.

Istället för att ligga och vrida mig stiger jag helt enkelt upp och gör något annat.

Visst, en del dagar är jag väl inte så väldans pigg på mitt arbete men det fungerar och oftast sover jag bättre nästa natt istället !

Om jag är trött kl 21 en kväll, ja då går jag och lägger mig och sover ! Och en annan kväll kan klockan bli betydligt senare.....

Detta sätt fungerar fint för mig, att akseptera dilemmat att inte alltid sova som man borde. Att ständigt oroa sig för sömnen gör mig stressad och då sover jag ännu sämre. 


 


Och på kvällen tänder jag ljus här hemma nu när mörkret lägger sig.

En hög mysfaktor i mörkret, eller hur ?


Nu får ni alla ha en fortsatt härlig höstdag !

Ute ligger morgondimman fortfarande tät och jag har som vanligt varit vaken sedan väldigt tidigt.

Men jag ska ändå njuta av denna lediga dag och ikväll ska jag ut och äta med arbetskompisar.

Vi ses !

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards