Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 11 juli 2021

Tjohoooo

Av Corina - 11 juli 2021 10:46

 

Hurra idag regnar det. Behövs verkligen ! Men det är fortfarande väldigt varmt.

Och under natten har åskan mullrat på. Men inte rakt över oss i alla fall.

Men som vanligt sover jag illa när det är åska i luften. Somnade först fram på morgontimmarna denna natten.


   

Hade en grillkväll igår. Och tur hade vi med vädret då det höll upp. Regnet och åskan kom först under natten.

Grillad älgfile och potatisgratäng och en grönsallad. Jämarns vad det smakade bra !

Lite diverse dricka serverades också.


         

 

 

Så har då Casper flyttat in på riktigt. Lilla bus verkar inte klaga på det.

Han kommer att bli en riktig utekatt med tiden men innan han får gå ut lös ska han kastreras och idmärkas.

Sedan ska han få upptäcka mera på egen hand är det tänkt.

Men han älskar att vara ute !


Häxan surtant (Ulla) är fortfarande skeptisk men det går bättre och bättre i alla fall.

Gubben Simba har lättare för lillkillen och nu på morgonen kom Simba in och steppade bara förbi Casper utan att ägna honom en blick !

Så med tiden kommer detta nog att fungera bara bra.

Casper ser ut att trivas i alla fall. Käkar och växer och just nu ömsar han även tänder för fullt.


       

Blir en del gjort i PSP också. Många kommer till under sömnlösa nätter.


   

Roligt och effektivt sätt att trötta ut sig när sömnen inte vill infinna sig i denna värme.


 

 

Vinter är det ju inte riktigt än men när man hittar fina tuber kan jag inte låta bli att sätta ihop vinterbilder redan nu under värsta sommaren.


Ja så var det då söndag igen. Inget speciellt planerat alls denna dagen. Ska helt enkelt bara finnas till och troligtvis pyssla med Casper lite också. Just nu sover han på stolen bredvid mig.

Och för tillfället är alla tre katterna inne dessutom och det går allt bättre även om Simba lite nu och då upplyser om att det är han som bestämmer. Och Casper är försiktig men försöker få med dom att leka....inte så lätt med åldringarna :)


   

Surtanten delade med sig av sin mat utan protest idag   


Nu får jag önska er en fin söndag.

Cyberkram.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2021 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards