Corinas Blogg

Alla inlägg den 13 juli 2021

Av Corina - 13 juli 2021 08:37

 

Lilla gnork skulle man kanske ha döpt han till.....han låter "gnork" när han ska prata och pratar gör han ofta.

Men nu går han ju under namnet Casper eller Lilla Bus, oftast lilla bus faktiskt för han är full med upptåg !


Nu säger vi i alla fall God Morgon i detta huset. En ny dag har startat med andra ord.

Dricker just nu påtåren på mitt kaffe och Casper kilar runt här hemma och funderar om det inte snart är dags att gå ut :)

Och jag den lite elaka "mormodern" deklarerar att nej det är inte dags än eftersom jag ska dricka mitt kaffe först och sedan duscha hade jag tänkt.


Familjens två "människobarn" som inte är barn längre har båda åkt till sina respektive jobb. Sonen började jobba klockan fem redan och dottern började mera normaltid klockan sju.

Gubben i huset sitter ute på altanen i skrivande stund och Casper sitter och tittar på honom genom fönstret och tycker det är orättvist, gubben får vara ute men inte jag !


 

Nä det regnar inte idag, heller ! Solskrället fortsätter att lysa och det kommer att bli en skitvarm dag igen.

Det blir att fortsätta söka skugga med andra ord och försöka överleva på bästa sätt i värmen.

En massa vatten och väldigt lite aktivitet med andra ord.


Jag får med dessa rader önska alla en trevlig tisdag då.

Cyberkram !


 

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2021 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards