Corinas Blogg

Alla inlägg den 16 juli 2021

Av Corina - 16 juli 2021 10:19

 

Så var det fredag igen då.

Maken fick ut på äventyr sent igår kväll. Polisen ringde om en älgpåkörning i Kassjö där han är jaktledare.

Så på med kläderna igen och iväg med andra ord.

Död älg men inga personskador i alla fall enligt polisen.


Under gårdagen var vi på begravning. En faster till mig avled den 19 juni (på Viktors födelsedag). Så nu är dom bara två syskon kvar av fem med andra ord. Blev en varm dag i kyrkan och sedan på minnesstunden men det fanns gott om vatten tack och lov.


 

Casper fick komma ut igår när vi kom hem från begravningen. Och det gillade han efter en trist dag ensam hemma. Men han hade skött sig bara bra under tiden måste jag säga men han pratade en del när vi kom hem :)


 

Inga problem med att vara ute är det men han får allt gilla läget med sele och koppel ett tag till. 


   

Simba har varit osynlig i två dagar, man började faktiskt bli lite orolig. Men idag på morgonen steppade han in och åt ordentligt och kivades lite med Casper innan han då gick ut igen. Ulla har inte varit in än idag men å andra sidan var hon in och åt ganska sent igår kväll. Hon kommer nog lite senare idag.


Skönt med ac i vardagsrummet nu. Känns det outhärdligt får man sätta sig en stund framför tv:n så man blir lite nerkyld. Värt varje krona (kostade 3000 kr ).


Och vad kan det tänkas bli denna dagen då tro ? Tja just nu tvättar jag i alla fall och planen är att åka ner och handla under dagen inför stundande helg.  Vad det sedan blir vet jag inte i skrivande stund. Antagligen blir det en stund ute med Casper när det blir skugga på altanen. Kort sagt, vila :)


Får önska alla en fortsatt härlig fredag.

Gnork från Casper också :)


Cyberkram !


Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2021 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards