Corinas Blogg

Alla inlägg den 7 oktober 2015

Av Corina - 7 oktober 2015 13:47

Dagen rullar på kan man väl säga.

Har jobbat en kort dag idag, slutade kvart i tolv. Kändes bra att gå hem.

Gårdagen var ingen bra dag för mina leder. Hade ovanligt mycket värk som inte gav med sig utan en tablett.

Jobbade trotts detta hela dagen till kl 16.

Allt fungerar ju om man bara tänker till och tar det lugnt.

Kändes bättre i lederna idag. Dom kanske fick en chock av kylan igår ? Minusgrader är ju av ondo om man har lätt för värk.

Nåja, känns som sagt bättre idag.


 

Hittade ett gammalt arbete i PSP från 2007.

Jag och Wanilla. Oj vad jag saknar den hunden fortfarande !


Har en massa att ta tag i egentligen ! Men blev liksom sittande här vid datorn. Borde plocka fram kameran och fota smycken. Har gjort massor av nytt den senaste tiden. Men jag skulle behöva tillverka en bakgrund som passar. Måste klura lite på detta, vad som kan fungera bäst. Skulle behöva lite svart sammet....kanske dags att besöka någon stuvaffär framöver och kolla.


Jag kommer på massor att skriva om i huvudet men när jag sätter mig för att skriva vill det liksom inte fungera.

Kommer inga riktigt bra ord. Skriver några rader, läser och skakar på huvudet och raderar. Ibland är det bara så att det inte vill sig riktigt.

Och en del saker vill jag inte riktigt skriva om heller för den delen. Och en del saker är söderskrivna nästan.

Läser man tidningar eller ser nyheter handlar det mesta idag om flyktingar och EU-migranter.

Den ena versionen efter den andra rullar fram, och man vet snart inte vad man ska tro och inte tro.

Och vad man än säger snart så blir man beskylld för att vara rasist eller åtminstone snudd på.

Man uppmanas hela tiden att lämna sitt bidrag.

Och jepp jag HAR lämnat bidrag, en gång. Och det anser jag får räcka. 

Nu får någon mera besutten faktiskt ta över och ge bidrag. Någon som verkligen har tillgångar !

Nästa gång är det canserfonden som får mitt bidrag !


Det som retar mig mest idag är att Sverige är så vansinnigt dåligt på att tillvarata flyktingarnas yrkeskunskaper !

Allt för många sitter sysslolösa under lååååång tid och har en gedigen utbildning och har oftast jobbat i massor med år i sitt yrke. Men helt plötsligt när dom kommer hit är deras kunskaper tydligen totalt värdelösa.

Snacka om slöseri med arbetskraft i stor skala !

Herre min skapare, låt dom lära sig språket och sedan få utöva sina yrken ! Många gånger har dom en bättre utbildning än många vi svenskar !

Jag har träffat några genom åren kan jag säga , läkare som jobbat länge hemma och som fått börja jobba som vårdbiträde, operationssköterkor som fått göra likadant !  

Sverige är ju fantatstiskt, eller......???


Ha nu en fortsatt trevlig onsdag. Vi höres en annan dag !


Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards