Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 16 maj 2020

Lördag

Av Corina - 16 maj 2020 07:54

 

Försöker komma igång även denna dagen. Jobbar idag men kort dag, 14-21.

Ute lyser solen men det har varit kallt denna natten.


Dottern är "försvunnen", fast inte på riktigt......är hos en kompis. Hon var hem som hastigast igår. Dels för att hämta lite kläder och dels för att få bilen tankad och så titta på studentmössan som levererades igår.


 

Tycker den var väldigt fin. Synd att det blir ett avtrubbat firande för studenterna detta år :(


Kvällen igår avlöpte utan problem och jag hoppas denna kvällen också ska göra det.

Hittills har vi hållit coronan utanför det boende jag arbetar på och jag hoppas vi ska lyckas fortsätta med det också. Räcker så bra med de boenden som redan drabbats här i Umeå.

Vad som är lite oroande är ju att det flyttats en boende till oss (inte min avdelning) från ett drabbat boende och det utan att först testa den boende. Hur tänker man ?? Borde man inte vara aningen försiktigare i detta läge eller vill man på kommunen sprida viruset för att frigöra platser ??

Och åter igen ifrågasätter jag att personalen tvingas gå mellan avdelningarna och jobba.

Idag känns det inte alls säkert då man kan vara smittad utan att ha minsta symtom.

Och fortfarande råder det brist på skyddsutrustning !

Och vad ska man göra när tillgången på utrustning tryter, strunta i att ta hand om dom boende.....????? 

Och det kan man ju ändå inte göra, dom måste ju få den hjälp dom behöver. Med andra ord så får man bryta mot de regler som är satta, eller hur ??

Handsprit och tvål och vatten finns det ju tack och lov......än så länge i alla fall och plastförkläden också men inte så länge till ......


Och mina händer skriker av allt tvättande och spritande ! Och jo jag smörjer in händerna HELA tiden !

Men det hjälper bara kort stund. Håller på att bli vansinnig på att det kliar hela tiden ! Har provat alla möjliga olika salvor men inget fungerar riktigt bra tycker jag. Till och med kortisonsalva/kräm och inte ens det hjälper tillräckligt !

Må denna corona brinna i helvetet snart !!!!


Men annars är det bara bra :)

Livet rullar på och jag är frisk (vad jag vet i alla fall). Har stannat hemma två svängar på grund av symtom men det har visat sig inte vara något (tack och lov). Men det kostar att måsta stanna hemma för minsta lilla, så är det ju. Och man har ju inga miljoner på banken som kommunanställd :)

Nåja, än klarar jag mig i alla fall.....troligtvis finns det andra som har det betydligt tuffare dessa dagar.


Så med andra ord, jag kämpar vidare med livet och mår bara bra. Och jag hoppas att fler också gör det trotts denna envisa corona !


Cyberkram till alla !


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards